خبرهای داغ:
معاون فرماندار ملکان خبر داد

نخستین جشنواره آبغوره و برگ مو در ملکان برگزار می شود

معاون فرماندار ملکان در کارگروه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملکان از برگزاری سه جشنواره انگور، آبغوره و زعفران طی سالجاری در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۶۴۸۷
|
۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری آذربایجان شرقی، مقدم افزود: پنجمین جشنواره انگور و چهارمین جشنواره دوشاب ملکان ۱۷ و ۱۸ شهریورماه سال جاری بصورت کشوری و با مسئولیت جهادکشاورزی و شهرداری ملکان در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین نخستین جشنواره آبغوره و برگ مو روز چهارشنبه این هفته در ۱۰ غرفه در روستای حسین آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان ملکان برگزار خواهد شد.

مقدم ادامه داد: همچنین نخستین جشنواره زعفران آبان ماه سال جاری در این شهرستان برگزار خواهد شد.

وی شناساندن ظرفیت‌های منطقه را از اهداف برگزاری جشنواره‌ها دانست و اظهار کرد: این جشنواره‌ها باید با پیام‌های مهم دیگر از جمله آسیب‌های اجتماعی، سبک زندگی سالم و صرفه جویی در منابع انرژی از جمله آب و برق نیز همراه شود.

مقدم  در ادامه همه دستگاه‌های دولتی را به همکاری و تعامل با متولیان برگزاری جشنواره‌ها فرا خواند و گفت: معرفی محصولات و توانمندی‌های محلی وظیفه‌ای همگانی بوده و مختص یک یا دو دستگاه دولتی نیست.

وی با توجه به محدودیت بودجه و اعتبارات دولتی، و همچنین بمنظور استفاده از توان و مشارکت بخش خصوصی، خواستار برگزاری جشنواره‌های محلی بصورت مردمی و ثمن‌ها با نظارت ادارات مربوطه شد.

مقدم همچنین از عدم پیگیری مصوبات کارگروه‌های تخصصی توسط برخی ادارات دولتی انتقاد کرد و افزود: دبیران کارگروه‌ها موظفند مصوبات را بصورت کارشناسی شده و پس از رفع معایب احتمالی به جلسات تخصصی بیاورند و بعد از تصویب نیز پیگیر اجرای کامل آن مصوبات باشند.

شهردار ملکان نیز در این جلسه از تعامل و همکاری ضعیف دستگاه‌های دولتی انتقاد کرد و گفت: شهرداری ملکان نوروز امسال اقدام به برگزاری جشنواره نوروزی در ورودی شهر ملکان کرد، ولی علیرغم برگزاری جلسات متعدد و درخواست‌های کتبی و شفاهی متاسفانه برخی از ادارات و نهاد‌های دولتی با شهرداری ملکان در جهت برگزاری باشکوهتر این جشنواره همکاری نکردند.

مدیر جهادکشاورزی ملکان نیز در ادامه جلسه با اشاره به موقعیت کشاورزی این شهرستان و بخصوص تولید در انگور، کشمش، گوجه فرنگی، سیب، پیاز، سیب زمینی و سایر محصولات کشاورزی، خواستار ایجاد بازارچه دایمی محصولات کشاورزی در این شهرستان شد.

رئیس شورای شهر لیلان نیز در این جلسه خواستار برگزاری جشنواره انگور امسال در محوطه قلعه بختک این شهر شد. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها