مددجوی کمیته امداد شهرستان زاهدان با استفاده از تسهیلات اشتغال‌زایی این نهاد و راه اندازی کارگاه خیاطی به عنوان بانوی صنعتگر توسط هیات داوری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری معرفی شد.
کد خبر: ۹۰۳۶۵۰۵
|
۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۱
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سیستان و بلوچستان، عایشه ریگی سال ۶۲ در خانواده‌ای با اصل و نسب متولد و پدرش به علت ازکارافتادگی تحت حمایت کمیته امداد شهرستان زاهدان قرار گرفت.

عایشه شش ساله بود که مادراش را از دست داد و تحصیل را در هفت سالگی در مدرسه ابتدایی شروع کرد و عامل دیگر که در کنار تحصیلش موثر بوده فعالیت اجتماعی و فرهنگی او در کانون دائم کمیته امداد است به گونه‌ای که از سال ۸۲ در کانون امام علی (ع) این نهاد آموزش‌های قرآنی و خیاطی را همزمان با تحصیل در دبیرستان و دانشگاه ادامه داد.

سپس سال ۸۴ ازدواج می‌کند خیلی طول نکشید که متوجه پرونده پزشکی و روان‌پزشکی همسرش شده بود و راهی دیگر برای گذراندن بقیه روز‌های زندگی اش بعد همه اتفاقات تلخ پیدا کرد.

این کارآفرین نمونه تحت حمایت کمیته امداد شهرستان زاهدان گفت: بعد از هفت سال زندگی مشترکمان در سال ۹۳ از همسرم جدا شدم و در مقابل تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفتم.

وی افزود: سال ۹۴ با مراجعه به واحد خودکفایی و بعد از نظارت ناظران این نهاد موفق به دریافت وام پنج میلیون تومانی اشتغال‌زایی شده و کارم را با یک چرخ خیاطی شروع کردم.

این بانوی موفق تحت حمایت کمیته امداد شهرستان زاهدان ادامه داد: با تلاش، پشتکار و حمایت‌های این نهاد از طریق گذراندن دوره‌های آرایشگری، سوزن دوزی، خیاطی، البسه محلی، نازک دوزی، کلاس‌های قرآن و کامپیوتر توانستم مهارت لازم را کسب و کارگاهی را برای خود دست و پا کنم.

ریگی با اشاره به اینکه با هماهنگی این نهاد توانستم ضمن شرکت در نمایشگاه بین المللی استان تهران کارت مربی‌گیری و صنعت‌گری دریافت کنم، یادآور شد: سال گذشته یک ماه در جشن رمضان استان تهران شرکت کرده و چندین سفارش سوزن دوزی دریافت کردم و بعد از آن در نمایشگاه شهرستان چابهار و نمایشگاه شهریور ماه این شهرستان ۹۶ حضور یافتم.

وی افزود: تمام نمایشگاه‌های شهرستان زاهدان، نمایشگاه بین المللی، گردشگری و فیروزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران شرکت کردم. در حال حاضر نیز با ۲۳ نفر سوزن دوز که همه تحت حمایت کمیته امداد هستند مشغول کار هستم.

این کارآفرین نمونه تحت حمایت کمیته امداد شهرستان زاهدان گفت: همچنین در این مدت حدود ۱۲۰ نفر از زنان سرپرست خانوار مددجو کمیته امداد بخش کورین را آموزش داده و توانستند مدرک خیاطی دریافت کنند. الان هم با همکاری کمیته امداد اداره چهار شهرستان زاهدان به خانوار‌های دو روستا آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهم.

ریگی تصریح کرد: در این زمینه ۲۰ نفر از روستای پبی و ۲۴ نفر از روستای پلکی چشمه زیارت این شهرستان در حال فراگیری آموزش هستند.

وی با اشاره به کسب چندین لوح تقدیر و گواهینامه از دستگاه‌های اجرایی این استان، افزود: کسب لوح تقدیر به منظور شرکت در محفل شعر قرآن کریم در دی ماه سال ۹۵، برنامه ریزی و نظارت بر فعالیت‌های شورای دانش آموزی، حضور فعال در همایش شورا‌های دانش آموزی برتر استان در شهریور ماه سال ۹۵، شرکت در جشن انقلاب، حضور در هفتمین نمایشگاه صنایع دستی استان در آذر ماه سال ۹۵، شرکت در سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی و گردشگری استان در مردادماه سال ۹۶ و در نمایشگاه بین المللی در استان اردبیل، شرکت در جشنواره ملی تیرماه سال ۹۵، دارای گواهینامه آموزش قرآن از آموزش و پرورش، دریافت لوح تقدیر از نماینده، ولی فقیه در استان برای حضور فعال در عرصه کارآفرینی و اشتغال در آبان ۹۶ از جمله افتخارات من است.

این کارآفرین نمونه تحت حمایت کمیته امداد شهرستان زاهدان ادامه داد: همچنین شرکت در هشتمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و هنر‌های سنتی در آذرماه سال ۹۶ و کسب تقدیرنامه، شرکت در بازارچه جشن رمضان ۹۷، نشان مرغوبیت صنایع دستی سال ۹۶ توسط هیات داوری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از لحاظ معیار‌های مرغوبیت، اصالت، نوآوری در طرح و اجرا، قابلیت حضور در بازار، سازگاری با محیط زیست و قوانین جاری کشور، جزء پنج صنعتگر نمونه، راه‌اندازی کارگاه برتر و دریافت لوح تقدیر، آموزش ۱۲۰ نفر و ایجاد اشتغال برای ۲۳ نفر را در کارنامه کاری خود دارم.
ارسال نظرات