استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هم افزایی برای استفاده از استعدادها و ظرفیت های این استان و کشورهای همسایه زمینه ساز توسعه و پیشرفت منطقه است.
کد خبر: ۹۰۳۶۵۲۴
|
۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۱
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، سید دانیال محبی در دیدار با سرکنسول افغانستان در زاهدان در دفتر استاندار گفت: وجود مشترکات فراوان فرهنگی و مذهبی سیستان وبلوچستان و افغانستان زمینه ساز پیشبرد اهداف فرهنگی، اقتصادی، رفاه اجتماعی و رشد و توسعه منطقه است.

وی افزود: کشور در حال توسعه افغانستان می‌تواند در مسیر رشد و ترقی خود از ظرفیت‌های فراوان سیستان و بلوچستان نظیر آب‌های آزاد به عنوان تنها راه مناسب، امن و کوتاه برای ارتباط با کشور‌های اروپایی و آسیایی استفاده کند.

محبی تاکید کرد: با توجه به سیاست جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تقویت ارتباطات و مبادلات اقتصادی با کشور‌های همسایه می‌توان با بهره گیری از ارتباط وسیع و هم افزایی منطقه‌ای توسعه منطقه را رقم زد.

استاندار سیستان و بلوچستان از تحصیل دانشجویان کشور افغانستان در این استان به عنوان گامی مهم در افزایش روابط مردم ۲ کشور یاد کرد.

عبدالرحیم نیک پور، سرکنسول افغانستان در زاهدان نیز در این نشست گفت: با توجه به اهمیت بندر اقیانوسی چابهار در چهار سال گذشته ۱۶۵ شرکت و کمپانی افغانستان در این بندر مهم راهبردی سرمایه گذاری اقتصادی کرده اند.

وی افزود: افغانستان کشور محصور در خشکی است که می‌تواند از ظرفیت بندر مهم و استراتژیک چابهار به عنوان یک منطقه حیاتی برای رشد خود استفاده کند.

نیک پور همکاری در رفع مشکل زمین کنسولگری در زاهدان، گواهینامه رانندگی تجار و ویزای فعالان اقتصادی افغانستان در فرودگاه هنگام سفر به دیگر کشور‌ها را خواستار شد.

سرکنسول افغانستان در زاهدان همچنین از استاندار صدور دستور در زمینه ارائه لیست دانشجویان افغانستانی در حال تحصیل در سیستان و بلوچستان برای ارسال به وزارت امورخارجه این کشور، را در خواست کرد.

وی با اشاره به حمل ۱۱۰ تن گندم اهدایی هندوستان به افغانستان گفت: با توجه به ظرفیت جمهوری اسلامی ایران به ویژه استان سیستان و بلوچستان باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه و پیشرفت هر دو کشور همسایه بنحو شایسته‌ای استفاده کرد.
ارسال نظرات