توسط گروههای جهادی صورت گرفت:

احیا قنات های خشک شده در شهرستان قصرقند

جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه قصرقند گفت:با هدف تامین آب مورد نیاز کشاورزان قصرقندی، قنات های خشک شده منطقه توسط گروههای جهادی احیا شد.
کد خبر: ۹۰۳۶۹۰۳
|
۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵

حسین اربابی، جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه قصرقند در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: هم اکنون ۴ گروه جهادی، به منظور رفع نیاز‌های ضروری مردم در این شهرستان فعالیت دارند.

وی افزود: با توجه به مشکلات مردم شهرستان در بحث دسترسی به منابع آبی جهت رسیدگی به معیشت و حل مشکلات کشاورزان مقرر شد با همکاری  جهادگران بسیجی و بهره مندی از حضور کشاورزان منطقه به احیا قنات‌های منطقه مبادرت شود.

اربابی تصریح کرد: در این شهرستان ۱۵۷ رشته قنات وجود دارد که ۸۵ رشته به طور کامل خشک شده است این در حالیست که کاهش ۷۲ درصدی ریزش‌های جوی در سالجاری نیز بر تشدید تبعات کم آبی افزوده است.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه قصرقند با اشاره به اینکه این موضوع سبب نگرانی کشاورزان در تامین آب مورد نیاز برای کاشت محصولاتشان شده بود ادامه داد: در این راستا بسیجیان در دمای بیش از 50 درجه آستین همت را بالا زدند تا با احیا قنات‌ها علاوه بر رفع دغدغه مردم در این خصوص زمینه را برای رونق کشت محصولات کشاورزی فراهم کنند.

این مسئول اظهار داشت: محصولاتی نظیر انبه، انواع صیفی جات و همچنین برنج از جمله تولیدات بخش کشاورزی منطقه است.

اربابی با اشاره به اینکه کار احیا قنات‌های این شهرستان از طریق لایروبی همچنان ادامه دارد بیان کرد: فعالیت‌های جمعی و جهادگرانه زمینه را برای همدلی، همکاری و مشارکت بیشتر مردم فراهم می‌کند.

وی افزود: در این شهرستان در تابستان سالجاری  پنج گروه جهادی در بخش‌های عمرانی، کشاورزی، سازندگی، خدمت رسانی فرهنگی و آموزشی به فعالیت در مناطق محروم  می‌پردازند.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه قصرقند در پایان از اجرای طرح هجرت سه در این منطقه خبر داد و خاطر نشان کرد: طرح هجرت سه همه ساله در مدارس این شهرستان برگزار می‌شود و نشست‌های بصیرتی، آموزش‌های فرهنگی ویژه اوقات فراغت و برگزاری اردو‌ها از جمله برنامه‌های این طرح است.
ارسال نظرات