مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تاکید کرد

رویکرد فعالیت های بهزیستی در دو بخش علمی، تخصصی و توانبخشی

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی در آیین افتتاح موسسه خیریه سرای خوبان آفتاب خمین گفت: مجموعه فعالیت های سازمان بهزیستی در دو رویکرد علمی و تخصصی و بخش توانبخشی است.
کد خبر: ۹۰۳۷۴۳۱
|
۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از خمین؛ به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی آیین بهره برداری از فاز اول و کلنگ زنی فاز دوم موسسه خیریه سرای خوبان آفتاب خمین«سخا» با حضور نحوی نژاد معاونت توانبخشی بهزیستی کشور،مقیمی استاندار تهران، جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی و خیرین برگزار شد.

زهرا امینی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در این آیین با گرامیداشت هفته بهزیستی گفت: هفته بهزیستی و تامین اجتماعی از بیست و یکم تیرماه سالجاری شروع و تا بیست و نهم تیرماه ادامه دارد و شعار این هفته، امسال با عنوان«بالندگی و صیانت اجتماعی با توسعه بهزیست صنعت» نامگذاری شده است.

وی به فعالیت های موسسه سخا و رویکردهای اصلی سازمان بهزیستی اشاره و بیان کرد: مجموعه فعالیت های بهزیستی با رویکرد علمی و تخصصی و استفاده از خیرجمعی، یاری داوطلبان و سازمان های مردم نهاد است و بهزیستی استان مرکزی دارای شرکای بسیار در سطح استان است به ویژه شهرستان خمین دارای خیرین نیک اندیش با رقم بالا و حاضر در عرصه های مختلف حمایتی که یاریگر مددجویان بهزیستی هستند.

امینی افزود: مهمترین فعالیت های بخش علمی و تخصصی مبتنی بر فعالیت های پیشگیرانه مانند، اسیب های اجتماعی، غربالگری بینایی، شنوایی، آگاه سازی مردم و پیشگیری از معلولیت ها و مشاوره ژنتیک است و بهزیستی استان آمادگی همکاری با پزشکان متقاضی تاسیس مرکز مشاوره ژنتیک را دارد .

وی اظهارکرد: رویکرد دیگر در بهزیستی در بخش توانبخشی و اموزش توانبخشی است و موضوع روزانه کردن فعالیت ها و تخصصی کردن مراکز به سمت مراقیت در منزل و حضور روزانه معلولین در مرکز است به این معنا که فعالیت مراکز بیشتر به سمت روزانه کردن مراکز پیش می رود.

امینی گفت: در مجموعه بهزیستی استان، نگاه به حضور معلول در کنار خانواده است چرا که معلول از لحاظ بعد روانی، آرامش و امنیت خاطر داشته باشد.

مدیرکل استان مرکزی با اشاره به درخواست جند متقاضی به منظور تاسیس خانه سالمندان در شهرستان خمین افزود: با توجه به این که در برخی از مراکز سالمندان سطح استان، آمار نگهداری سالمندان کاهش پیدا کرده و دارای ظرفیت خالی هستند، در حال حاضر مجوز برای تاسیس خانه سالمندان صادر نمی شود و تخصصی کردن مراکز نگهداری مد نظر است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر فعالیت های بهزیستی به سمت و سوی توانمند سازی، مستقل کردن و توان افزایی جامعه معلولین پیش می رود.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات