استاندار تهران

تاکید آموزه های دینی برای افراد جامعه در انجام کار و امرخیر

استاندار تهران در حاشیه آیین افتتاح موسسه خیریه سرای خوبان آفتاب در خمین گفت: در آموزه های دینی به انجام کار خیر و داشتن سرعت در آن سفارش شده است و فردی که توان دارد می بایست با عجله در امر خیر وارد شود.
کد خبر: ۹۰۳۷۴۶۷
|
۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۶

محمد حسین مقیمی استاندار تهران در حاشیه افتتاح فاز اول و کلنگ زنی فاز دوم موسسه خیریه سرای خوبان آفتاب خمین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از خمین با اشاره به اهمیت انجام کار خیر گفت: در جامعه اسلامی دولت بر اساس قانون اساسی و مجلس تکالیفی درراستای تامین نیازهای افراد جامعه مانند، دانش، سلامت، امنیت، تامین غذا و مسکن و... بر عهده دارد، اما در کنار دولت، راه برای خیران نیزباز است برای رفع برخی از مشکلات و نیازهای جامعه مشارکت داشته باشند.

وی بیان کرد: در آموزه های دینی به انجام کار خیر و داشتن سرعت در آن سفارش شده است و فردی که توان دارد می بایست با عجله در امر خیر وارد شود، و این آموزه ها و فرهنگ دینی به گونه ای افراد را تربیت کرده که تمایل دارند درصد بالایی از امکانات خود را برای استفاده دیگران نیز، در امر خیر اختصاص بدهند و برای تحقق کارهای خیر باید شرایط فراهم شود تا افراد متمکن با اعتماد و اطمینان کامل در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.

مقیمی با اشاره به سابقه کار خیر از صدر اسلام اظهارکرد: در صدر اسلام هم افرادی بودند که چند بار دارایی و درآمد های خود را در راه اسلام تقدیم کردند که برای نمونه می توان حضرت خدیجه(س) را نام برد.

استاندار تهران افزود: در جامعه اسلامی کارهای خیرین در عرصه های مختلف مانند: ساخت بیمارستان، مدرسه، خرید تجهیزات پزشکی، ساخت پل و راه ها، پرداخت کمک هزینه درمان بیماران، کمک هزینه زندگی و مدرسه و دانشگاه و ... مشهود است و باتاسیس و شکل گیری صحیح موسسات خیریه زمینه های جلب مشارکت های بیشتر خیران فراهم می شود.

وی خاطر نشان کرد: انجام کار خیر باقیات صالحات و صدقه جاری است و در این زمینه حضور جوانان برای تاسیس موسسات خیریه، ادامه دهنده راه خیرخواهانه است.

 

ارسال نظرات