نخستین مرکز آب درمانی معلولان در ساری احداث شد/ ایجاد اولین کلینیک بنیاد ژنتیک کشور در مرکز مازندران

آرام با اشاره به اینکه نخستین مرکز آب درمانی ویژه معلولان با اعتبار ۵ میلیارد تومان در ساری احداث شد، بیان کرد: ۹۸۰ معلول ضایع نخاعی در استان داریم که علاوه بر کمک‌های درمانی کمک‌های پرستاری هم برای این افراد داریم.
کد خبر: ۹۰۳۷۸۱۱
|
۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سعید آرام در سخنرانی پیش از خطبه این هفته نماز جمعه مرکز مازندران اظهار کرد: رشد طلاق در مازندران متوقف شد و به گونه‌ای که میانگین طلاق نسبت به کشور کمتر بوده است.


وی با بیان اینکه اعتیاد منجر به آسیب های فراوانی می شود و لازم است جدی‌تر در این زمینه ورود کنیم چرا که مازندران در بحث مواد مخدر رتبه دوم کشوری داشت و در سه سال اخیر شیوع‌شناسی که انجام شد رتبه ۱۴ را کسب کردیم، افزود: کمپین پیشگیری از مصرف شیشه اثربخش بود و  سال قبل کمپین پیشگیری از مصرف گل را در استان داشتیم و ضرورت دارد جامعه را نسبت به مصرف این ماده خطرناک مطلع کنیم.


آرام با بیان اینکه برای توانمندسازی جامعه هدف خود، تسهیلات اشتغالزایی پرداخت می‌کنیم و سال قبل ۳۵ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی در اختیار مددجویان قرار دادیم، اظهار کرد: با همکاری خیران از سال ۹۲ تا سال قبل 2 هزار و ۸۰۰ واحد مسکن تحویل مددجویان دادیم.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه امروزه در کشور ۳۰ هزار کودک معلول مادرزادی به دنیا می‌آیند و با توجه به برنامه ششم توسعه، بهزیستی مازندران مراکز مشاوره ژنتیک در تمام شهرستان‌ها راه‌اندازی کردیم، ادامه داد: نخستین کلینیک بنیاد ژنتیک کشور این هفته در ساری کلنگ‌زنی می‌شود.


وی با اشاره به اینکه نخستین مرکز آب درمانی ویژه معلولان با اعتبار ۵ میلیارد تومان در ساری احداث شد، بیان کرد: ۹۸۰ معلول ضایع نخاعی در استان داریم که علاوه بر کمک‌های درمانی کمک‌های پرستاری هم برای این افراد داریم.


مدیرکل بهزیستی مازندران درباره علت طلاق گفت: عدم آگاهی زوجین از مهارت‌های زندگی علت اصلی طلاق در استان است و تمامی مراکز این نهاد در استان آمادگی آموزش به مراجعه‌کنندگان را دارند و زوجین می توانند با شماره ۱۴۸۰ تماس بگیرند و مشاوران بهزیستی پاسخگوی افراد خواهند بود.


وی با اشاره به اینکه ۲۴۰ هزار خانوار زیرپوشش بهزیستی هستند، گفت: مردم به مسؤولان اجتماعی کمک کنند تا معضلات این افراد کاهش یابد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار