نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس در گفت و گو با «بسیج» مطرح کرد

حج اجتماعی بزرگ برای برون رفت جوامع اسلامی از مشکلات

پژمان فر گفت: باید حج را از یک مسیر حداقلی که عملی عبادی فردی صرف است خارج کرد و از آن به عنوان اجتماعی بزرگ برای حل و برون رفت مشکلات جوامع اسلامی استفاده شود.
کد خبر: ۹۰۳۷۸۵۸
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵
نصرالله پژمان فر نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، پیرامون تاثیرات فرهنگی حج در جوامع اسلامی و ایران عنوان کرد: فریضه حج از جهات مختلف آثار و برکات فراوانی دارد، که یکی از آن‏ها آثار فردی است، بدین منظور که فردی که به سفر حج مشرف شده، مسیری کامل را در تعالی نفسانی و معنوی خود طی کرده و زمینه برای خود سازی او فراهم خواهد شد.

وی بیان کرد: مهم‌ترین امور اعم از توحید و ولایت در ذهن، باورها، اعتقادات و رفتار افراد شکل می‏‎گیرد.

پژمان فر تصریح کرد: حج تمتع کانونی برای تجمع افراد دارای قدرت مالی در تمام دنیا و جهان اسلام است که برکاتی برای حل مشکلات جهان اسلام داشته، اما متاسفانه امروز خلا‌هایی در این زمینه وجود دارد.

وی اظهار داشت: جمعیت عظیم در موسم حج نماینده همه ملت‏ها و جوامع اسلامی هستند، و این مرکز می‎تواند کانونی برای طرح مشکلات جهان اسلام و پیدا کردن راهکار برای برون رفت جهان اسلام از مشکلات پیش رو خود باشد.

پژمان فر عنوان کرد: ظرفیت حج ظرفیتی نیست، که با وجود مشکلات و سختی‏های فراوان برای افراد فقط عمل عبادی صرف به همراه داشته باشد بلکه برکات اجتماعی نیز برای آن‏ها در پی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: امروز به دلیل اینکه حج به جریانی کاملا متحجر، منحرف، جریانی قلابی و ضد اسلام واقعی تبدیل شده، جهان اسلام نباید اجازه دهد که این فریضه دینی از مسیر خود خارج شود.

پژمان فر بیان کرد: مکه و مدینه تعلق به کشور عربستان ندارد، و باید همه مسلمانان با یکدیگر تصمیماتی در این زمینه گرفته تا منافع آن به همه کشور‌های جهان اسلام و مسلمانان مظلوم در نقاط مختلف جهان برسد.

وی در پایان گفت: باید حج را از یک مسیر حداقلی که عملی عبادی فردی صرف است خارج کرد و از آن به عنوان اجتماعی بزرگ برای حل و برون رفت مشکلات جوامع اسلامی استفاده شود.
ارسال نظرات