رونق فضای اقتصادی در گرو حمایت از تولید کننده های شهرستان اشکذر

کد خبر: ۹۰۳۸۷۴۸
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
در سالی که به نام «حمایت از کالای ایرانی» مزین است شاهد به حرکت درآمدن چرخ‌های اقتصاد و صنعتِ داخلی هستیم به نظر می‌رسد در شهرستان اشکذر و باوجود تلاش‌هایی که در جهت رونق فضای اقتصادی شهر انجام پذیرفته هنوز هم تا رسیدن به گردش اقتصادی یک شهر پویا فاصله زیادی داریم.
به گزارش بسیج اشکذر، علی مشیری:امروزه نقش، جایگاه و اهمیت اقتصاد بر هیچ‌کس پوشیده نیست، در عرصه پهناور سیاست، ابرقدرت‌های زمان پس‌ازآنکه با خوی استکباری راه‌های مختلف نظامی را در راستای مخالفت و دشمنی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در پیش گرفتند و با حربه‌ی تحریم‌های مختلف اقتصادی نیز پیش آمدند تا شاید بتوانند از حرکت و سرعت پیش‌رونده و سیر تحولات اساسی را در ایران اسلامی بکاهند.
و نیز در عرصه بین‌المللی مشاهده می‌شود برخی قدرت های تجاری جهان پس از سالیان سال سواری گرفتن از اسب تجارت جهانی امروزه برای فرار از مواجه با سیل بیکاری و رکود داخلی کشورشان با صادرات محصولات از این امر بکاهند.
در بُعد ملی در سالی که به نام «حمایت از کالای ایرانی» مزین است شاهد به حرکت درآمدن چرخ‌های اقتصاد و صنعتِ داخلی هستیم (هرچند انتقاداتی بر آن وارد است) اما به نظر می‌رسد در شهرستان اشکذر و باوجود تلاش‌هایی که در جهت رونق فضای اقتصادی شهر انجام پذیرفته هنوز هم تا رسیدن به گردش اقتصادی یک شهر پویا فاصله زیادی داریم.
شاید کنکاش در مورد دلایل این فاصله بتواند حلقه‌های مفقوده‌ی متعددی را در برابر چشمان ما قرار دهد که خود کمک شایانی برای رفع مشکلاتی ازاین‌دست.
اما ازجمله یکی از اساسی و بنیانی‌ترین دلایل را می‌توان عدم خرید کالا از سوی شهروندان شهرستان اشکذر از کسبه‌های بومی و اشکذری دانست. اگرچه شهروندان عزیز به‌طور عموم لوازم مصرفی خود را از مغازه‌داران اشکذری تهیه می‌کنند ولی در پاره‌ای از موارد مشاهده می‌شود که شهروندان بجای خرید کالایی که اتفاقا در شهرستان اشکذر هم تولیدشده است همین کالا را با چند برابر قیمت از مرکز استان خریداری و تهیه می‌کنند؛ و باز جای هزاران تاسف بابت اینکه همین کالای خریداری‌شده از مرکز استان، همان کالایی است که در شهرستان اشکذر تولیدشده است.
جالب آنکه در گفتگوی اختصاصی با تنی چند از کسبه‌ی محترم از اصناف مختلف (پوشاک، لوازم‌خانگی و…) همگی بر این مطلب اذعان داشته‌اند که درصد مشتریانی از شهرهای هم‌جوار از واحدهای صنفی خرید می‌کنند بیشتر از شهروندان بومی شهر است.
به عقیده‌ی نگارنده اگر بگوییم شهرستان اشکذر این پتانسیل را دارد که به قطب بازار استان یزد تبدیل شود دور از دسترس نیست چه اینکه با توجه به موقعیت جغرافیایی این شهرستان، شهر اشکذر می‌تواند به قطب اقتصادی استان یزد تبدیل شود.
و در پایان اینکه به‌عنوان نمونه می‌توان به موقعیت ممتاز پارک بزرگ شهر اشکذر اشاره و با توجه به برگزاری اولین جلسه‌ی شورای عالی سرمایه‌گذاری شهرستان اشکذر و درخواست شهردار محترم مبنی بر ارائه پیشنهاد از سوی شهروندان نگارنده ایجاد و تاسیس یک بازارچه در کنار پارک بزرگ شهر با مشارکت سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی در این راستا را مفید دانسته و در صورت تحقق، این مهم می‌تواند در مسیر توسعه و رشد و شکوفایی اقتصاد شهرستان مفید واقع شود.
و نیز با توجه به اینکه شهرستان اشکذر قطب تولیدات کشاورزی و سیفی جات است تاسیس بازارچه و میدان تره‌بار می‌تواند بر روند توسعه‌ی اقتصادی شهرستان اشکذر تاثیر بسزایی داشته باشد.
ارسال نظرات