خبرهای داغ:
مدیر کانون هموفیلی آذربایجان شرقی:

600بیمار هموفیلی شناخته شده در آذربایجان شرقی وجود دارد

مدیر کانون هموفیلی آذربایجان شرقی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، از وجود ۶۰۰ بیمار مبتلا به هموفیلی دارای پرونده در کانون هموفیلی استان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۸۷۵۱
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، اکرم طبقچی با بیان اینکه هموفیلی یک بیماری خونریزی دهنده‌ ارثی است و مسری نیست، افزود: از وجود ۶۰۰ بیمار مبتلا به هموفیلی 119 نفر زن  و ۱۲۵ نفر از مبتلایان زیر ۱۵ سال هستند.

وی ادامه داد: همچنین  ۱۰۳ نفر از بیماران هموفیلی استان مبتلا به نوع شدید و ۲۳ نفر نیز جزو افرادی هستند که از فاکتور ۹ استفاده می‌کنند.

طبقچی با بیان اینکه پس از تبریز، مراغه، بیشترین تعداد بیمار هموفیلی را دارد و پس از آن اهر و ملکان در رده های بعدی قرار دارند، از ایجاد مرکز نمایندگی کانون هموفیلی در مراغه خبر داد.

600بیمار هموفیلی شناخته شده در آذربایجان شرقی وجود دارد

وی با اشاره به اینکه هفته‌ی اول مرداد، به عنوان هفته حمایت از بیماران هموفیلی نام‌گذاری شده است، عناوین «پروفیلاکسی و هموفیلی»، «فیزیوتراپی و هموفیلی»، «میانسالی و کهنسالی در هموفیلی»، «زنان و اختلالات انعقادی»، «هموفیلی، ورزش و نشاط»، «هموفیلی و زنگ پایان هپاتیت» و «پیشگیری از تولد در هموفیلی» را روز شمار این هفته از یکم تا هفتم مرداد برشمرد.

طبقچی با اشاره به اینکه کانون هموفیلی ایران تحت نظر فدراسیون جهانی هموفیلی از سال ۱۳۴۶ تاسیس و کانون هموفیلی آذربایجان شرقی نیز به نمایندگی از کانون ایران، از سال ۱۳۷۳ تاسیس شده است، حمایت مالی از بیماران، ارایه‌ کمک هزینه‌ درمانی، پاراکلینیکی و تشخیصی برای انجام آزمایشات ژنتیکی را از جمله اقدامات کانون هموفیلی استان به بیماران نام برد.

 مدیر کانون هموفیلی آذربایجان شرقی، هزینه‌های سنگین بیماری برای بیماران هموفیلی و خانواده‌ آن ها، کاهش حمایت‌های بیمه‌ای از هموفیلی‌ها را از جمله مشکلات مهم این کانون در کنار استجاری بودن آن عنوان کرد و از خیران خواست کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب 0106687285006 بانک ملی واریز کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها