حجت الاسلام منتشلو:

ازبرکات حضورامام رضا (ع) درایران تربیت شاگردان وعالمان واندیشمندان فاضل بوده است

حجت الاسلام منتشلو مسئول دفترنمایندگی، ولی فقیه درسپاه دهگلان درگفتگویی به مناسبت ولادت امام رضا (ع) ضمن تبریک این روز افزود:ازبرکات حضورامام رضا (ع) درایران تربیت شاگردان وعالمان واندیشمندان فاضل بوده است.
کد خبر: ۹۰۳۹۴۰۰
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴

حجت الاسلام منتشلومسئول دفترنمایندگی، ولی فقیه درسپاه دهگلان درگفتگویی با خبرنگار خبرگزاری بسیج اغز کردستان، به مناسبت ولادت امام رضا (ع) ضمن تبریک این روز اظهار داشت:ازبرکات حضورامام رضا (ع) درایران تربیت شاگردان وعالمان واندیشمندان فاضل بوده است.

وی درادامه افزود:بی شک باید حضور امام رضا (ع) را در نیشابور نقطه عطفی در تاریخ تشیّع این منطقه و به دنبال آن در ایران به شمار آورد. علی رغم همه محدودیت‌هایی که مأمون برای جلوگیری از فعالیت امام رضا (ع) و ارتباط شیعیان با امام (ع) به وجود آورده بود، بارزترین موضوعی که در سیره امام رضا (ع) از مدینه تا مرو، به ویژه در نیشابور مشهود است، تلاش حضرت برای معرفی جایگاه معصومین (ع) در این فرصت است.

منتشلو اضافه کرد:رشد حوزه‌های علمی و گسترش تشیع، ایجاد فضا‌های زیارتی و عبادی، ایجاد موقوفات، شفاخانه یا دارالشفاء، مهاجرت سادات به ایران و قیام محمد بن قاسم از جمله نتایج هجرت امام رضا (ع) به سرزمین ایران به شمار می‌رود. از جمله مسئولیت‌های مهم ائمه اطهار (ع) به ویژه امام رضا (ع)، از یک سو، ارشاد و هدایت آحاد مردم و سوق دادن آن‌ها به قرآن و سیره پیامبر اعظم (ص) و از دیگر سو، تعلیم و تربیت مردم و توجه دادن آنان به علم و دانش و مبارزه با انواع نادانیها، جهالت‌ها و شبهات و سرانجام تربیت شاگردان، عالمان و اندیشمندان بوده است، کسانی که هر یک در اعتلا و گسترش فرهنگ و مبانی تفکرات شیعی سهم بسزایی داشته اند.

مسول دفترنمایندگی، ولی فقیه درسپاه دهگلان درپایان خاطرنشان کرد:از پیامبر گرامی اسلام (ص) در بیان شئونات ویژه حضرت رضا (ع) روایت شده که خطاب به امیرالمومنین (ع) فرمود: یا علی، جوهر رسالت من آن است که مظهر هشدار امتم باشم و ... علی بن موسی‌الرضا... نجات‌دهنده امت و دورکننده کینه‌توزان و نزدیک‌آورنده مومنین این امت است.

انتهای پیام/7727

ارسال نظرات