رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان

ضرورت توسعه کشت‎های گلخانه‎ای در بروجرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: توسعه کشت‎های گلخانه‎ای در بروجرد ضروری است.
کد خبر: ۹۰۳۹۷۸۱
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، عبدالرضا بازدار امروز در آئین تکریم و معارفه مدیر جهاد کشاورزی بروجرد بابیان اینکه شرایط اقلیمی، موقعیت جغرافیایی و وضعیت اراضی کشاورزی بروجرد بستر را برای توسعه بخش کشاورزی در این شهرستان فراهم آورده است. اظهار کرد: تاکنون کارهای خوبی در بخش کشاورزی در شهرستان بروجرد انجام‌شده اما نباید فراموش کرد که تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

وی عنوان کرد: توسعه کشت کلزا که به تقویت اقتصاد بخش کشاورزی بروجرد و لرستان کمک می‎کند، اولویت دیگری است که باید مدنظر قرار گیرد.

بازدار برنامه‎ریزی برای توسعه سیستم‎های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی و باغات را در بروجرد امیدوارکننده ندانست و افزود: این مهم باید به جد در اولویت کاری مدیر جهاد کشاورزی بروجرد قرار گیرد.

وی همچنین بر ضرورت توسعه کشت‎های گلخانه‎ای در این شهرستان تأکید و تصریح کرد: همچنین باوجود پتانسیل‎های موجود در بروجرد باید در راستای افزایش سطح زیر کشت باغات در اراضی شیب‎دار حرکت کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: اصلاح نژاد و کیفیت دام، تقویت برنامه‎های ترویجی و آموزشی و توجه ویژه به مراکز خدمات کشاورزی از دیگر اولویت‎هایی است که باید موردتوجه قرار گیرد.

بازدار عنوان کرد: توان خوبی در حوزه کار کارشناسی در مراکز خدمات وجود دارد و باید از این ظرفیت به نحو مطلوب و بهینه استفاده شود.

وی با تأکید بر ضرورت بهره‎وری حداکثری از حداقل منابع و امکانات محدود گفت: پتانسیل‎های زیادی در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی در بروجرد وجود دارد، بنابراین باید برنامه‎ریزی‎ها حول محور تقویت و توسعه این بخش انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه بروجرد در حوزه پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی وضعیت خوبی ندارد، گفت: این شهرستان در این بخش در ردیف‎های آخر استانی قرار دارد.

بازدار کشاورزان را سرمایه‎های اصلی توسعه بخش کشاورزی برشمرد و گفت: ضروری است که کارکنان جهاد کشاورزی برخورد مناسب و ارتباط تنگاتنگی با جامعه کشاورزی بروجرد داشته باشند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات