برگزاری نشست استاندار یزد با جامعه قرآنی استان یزد/ استبداد جهانی به دنبال تهدید و صدمه رساندن به انقلاب و جمهوری اسلامی هستند

زمانی قمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط حساس کشور گفت: استبداد جهانی و زورگویان عالم به دنبال تهدید و صدمه رساندن به انقلاب و جمهوری اسلامی هستند و هیچکس تردیدی در این زمینه نمی‌تواند به خود راه دهد.
کد خبر: ۹۰۴۰۰۶۸
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه خبری قرآنی استان یزد، حجت‌الاسلام حمید رضا مطهریان در نشست صمیمی استاندار با جامعه قرآنی استان یزد با اشاره به اینکه اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی مردمی پس از ادغام به عنوان یک اتحادیه واحد در مرکز استان یزد تأسیس شد اظهار داشت: تا کنون ۱۶ جلسه هیات مدیره با ۵۰ مصوبه و اجرای ۹۵ درصد مصوبات را در اتحادیه به همراه داشته است.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی مردمی قرآن و عترت استان یزد با اشاره به وضعیت جامعه قرآنی در استان یزد گفت: موسسات قرآنی استان یزد نسبت به تعداد مؤسسات قرآنی در بین ۵ استان اول کشور، ولی در اختصاص بودجه‌ها در بین ۵ استان آخر کشور است.
وی افزود: با توجه به اینکه تقسیم بودجه بر اساس جمعیت استان‌ها انجام می‌گیرد و تعداد مؤسسات قرآنی ملاک نیست، سبب بروز مشکلات بودجه‌ای برای مؤسسات یزد شده است.
مطهریان با اشاره به فعالیت ۱۱۸ موسسه قرآنی و ۹۰ خانه قرآنی دارای مجوز در استان یزد عنوان کرد: این مؤسسات مورد حمایت و توجه سازمان تبلیغات اسلامی استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد یزد و نهاد‌های مرتبط هستند.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی فرهنگی قرآن و عترت استان یزد تعداد قرآن آموزان استان یزد را حدود ۳۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: در مؤسسات قرآنی آمار مقایسه‌ای نداریم و اینکه این قرآن آموزان در سنین مختلف تحت پوشش مؤسسات قرآنی در حوزه‌های گوناگون آموزش می‌بینند.
وی یکی از بزرگترین و مهمترین برنامه‌های قرآنی را برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم دانست و تصریح کرد: استان یزد در این مسابقات حضور چشمگیری داشته به طوری که در این دوره‌ها ۶ هزار نفر از استان شرکت کردند.
مطهریان ادامه داد: اگر فعالیت‌های قرآنی به نهاد‌های دولتی و مؤسسات مردمی واگذار شود بازخورد و نتیجه آن چند برابر فعالیت‌هایی است که نهاد‌های دولتی دنبال می‌کنند.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی مردمی قرآن و عترت یزد با اشاره به اینکه مؤسسات از روی عشق، علاقه و صمیمیت فعالیت دارند اظهار داشت: استان یزد در بین استان‌های کشور دارای جایگاه شناخته شده‌ای در عرصه قرآنی است، اما مشکل منابع مالی یکی از مهمترین مسئله‌ای مؤسسات قرآن است.
وی با بیان اینکه اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی صندوق حمایت از مؤسسات در سال ۸۹ دایر کردیم گفت: از سال ۸۹ تا کنون ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تسهیلات به مؤسسات قرآنی داده شده است.
مطهریان خاطرنشان کرد: بسیاری از نهاد‌ها و ادارات استان یزد فعالیت‌های قرآنی دارند که درخواست می‌شود حمایت از طرح‌های قرآنی داشته باشند.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی و فرهنگی قرآن و عترت استان یزد ظرفیت اتحادیه و مؤسسات قرآنی را در جهت فرهنگ سازی در سطح جامعه بسیار عظیم دانست و افزود: اتحادیه و مؤسسات قرآنی برای فرهنگ سازی در جامعه هم برنامه و هم آمادگی کامل دارد.
وی اضافه کرد: برای سال جاری برنامه مدون و آماده اجرا در حوزه قرآنی داریم که اگر حمایت شود کار عظیم قرآنی می‌تواند در سطح ستان یزد انجام دهد.
مطهریان در پایان تصریح کرد: جامعه قرآنی می‌تواند فرهنگ جامعه را بر مبنای فرهنگ قرآن و عترت تغییر دهد که مشروط بر این است که فرهنگ سازان در جامعه به کمک این مؤسسات بیایند تا نتیجه مثبت داشته باشد.
در ادامه آقای محمود زمانی قمی استاندار یزد با اشاره به اهمیت فعالیت موسسات قرآنی در دارالعباده یزد، بر ضرورت افزایش این موسسات همچنین ایجاد دبیرخانه‌ای فعال برای ساماندهی فعالیت‌های آن‌ها تاکید کرد.
وی با اشاره به اینکه یکی از گلایه‌های موسسات قرآنی، روند طولانی صدور مجوز فعالیت است، افزود: هیچ دستگاهی حق معطل کردن فعالان این عرصه را ندارد.
زمانی قمی تصریح کرد: همان‌طور که در زمینه کارآفرینی به دولتی‌ها تأکید کردم که تسهیل‌گر باشند، در این زمینه‌ها هم باید کار مردم را راه انداخته و نسبت به کار‌های مردم دغدغه‌مند باشند.
استاندار یزد خاطرنشان کرد: هر چه مؤسسات بیشتر معرفی شود، برای ایجاد علاقه و جذابیت برای تقویت این مؤسسات و تکرار آن‌ها زمینه سازی می‌شود.
وی با بیان اینکه حضور مدیران در فضای فرهنگی قرآن بسیار نکته جالبی است و به عنوان افرادی که رفتارمان بر جامعه تأثیرگذار است، مسئولیت سنگینی بر عهده داریم، افزود: باید در حوزه مرتبط استانداری راه حلی بیابد که تعریفی شدنی از حضور فعال‌تر مدیران در برنامه‌های قرآنی انجام گیرد.
زمانی قمی با اشاره به اینکه در کنار ترویج قرآن باید به قرآن ناطق یعنی سیره اهل بیت (ع) به ویژه حضرت علی (ع) توجه شود، اظهار داشت: باید سیره و زندگانی حضرت علی (ع) را به عنوان یک حاکم عادل و عالم در مدیریت‌های خود به کار بگیریم و یکی از بارزترین ویژگی ایشان اخلاق‌مداری در تمام مراحل و شرایط زندگانی آن حضرت بود.
وی عنوان کرد: خروجی فعالیت‌ها و تلاشمان در کشور باید جامعه اخلاقی و قرآنی و نتیجه فعالیت‌هایمان نیز به سمت و سوی آن باشد.
زمانی قمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط حساس کشور گفت: استبداد جهانی و زورگویان عالم به دنبال تهدید و صدمه رساندن به انقلاب و جمهوری اسلامی هستند و هیچکس تردیدی در این زمینه نمی‌تواند به خود راه دهد.
همچنین در بخشی از این نشست، برخی از فعالان قرآنی به مطرح کردن دغدغه‌ها و درخواست‌های خود پرداختند.
ارسال نظرات