آیت الله مدرسی:

دولت ائمه جمعه را نقطه مقابل خود تلقی نکند/آب انتقالی به استان یزد نیازمند دفاع مدیران کلان کشور

امام جمعه بخش مرکزی یزد میزان آبی که به استان یزد اختصاص داده شد نیاز به دفاع دارد گفت:مدیران و مسئولان ما از مصوبه ای برای آب یزد تعیین کردند در شورای امنیت و دستگاه های بالادستی بر تامین امنیت آب یزد تاکید کنند.
کد خبر: ۹۰۴۰۳۵۴
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، امام جمعه بخش مرکزی یزد در خطبه هاب نماز جمعه این هفته با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ایام حج تمتع اظهار کرد: حال و هوای کشور‌های اسلامی در این روز‌ها حال و هوای حج است و یک عده خود را برای حضور در حج ابراهیمی آماده می‌کنند.
وی با بیان اینکه آیات متعددی در قران کریم پیرامون حج وجود دارد به آیه وَأَذِّن فِی النَّاسِ بِالْحَجِّ یَأْتُوکَ رِجَالًا وَعَلَىٰ کُلِّ ضَامِرٍ یَأْتِینَ مِن کُلِّ فَجٍّ عَمِیقٍ اشاره کرد و گفت: مردم پیاده و سوار برای امر حج اشتیاق دارند و می‌آیند که نشان از محبت الهی است که در دل انسان‌های مومن برای سفر به حج قرار گرفته است.
آیت الله سید محمد کاظم مدرسی با اشاره به اینکه صد‌ها روایت درباره فریضه حج وجود دارد ادامه داد: اگر دیروز اولیای الهی برای اینکه مسلمانان حج را بجا بیاوردند فریاد زنند و امروز آن فریاد‌ها اجابت می‌شود و این نشان از تاثیر فریاد دیروز الهی بر مردم امروز است.
** حج؛ رسیدن در محضر اولیای الهی است
امام جمعه بخش مرکزی یزد تصریح کرد: حج رفتن در حقیقت رسیدن در محضر اولیای الهی است همانگونه که خداوند می‌فرماید «ای پیامبرم ابراهیم فریاد بزن برای حج تا مردم به سوی تو بشتابند» پس هر کسی به حج می‌رود باید خود را در محضر اولیای الهی ببیند و لذا آداب و احکام حج را رعایت کند.
آیت الله مدرسی عنوان کرد: حج یک فریضه غیر قابل انکار الهی است و یک بسیج عمومی است برای موحدان و به نوعی زنده نگهداشتن یاد و خاطره پیامبر و خدمات ان‌ها برای جوامع بشری است.
این عالم وارسته با اشاره به ۵ مرداد و سالروز تشکیل نهاد نماز جمعه به امر امام در اولین سال پیروزی انقلاب اسلامی است خاطرنشان کرد: نماز جمعه‌ای که امروز در بیش از ۸۵۰ نقطه کشور برگزار می‌شود یکی از برکات و آثار زیبای انقلاب اسلامی است. نهاد نماز جمعه مسئولیت‌های فراوانی را بر عهده دارد اگر نمی‌بود امروز وضعیت دیگری داشتیم چراکه ائمه جمعه در طول این انقلاب به عنوان موذن‌های این جامعه عمل کردند.
وی افزود: از ائمه جمعه انتظار می‌رود که تمام جوانب را مورد توجه قرار دهند و نسبت به همه آفت‌هایی که ممکن جامعه اسلامی را مورد تهدید قرار می‌دهد بصیر باشد
**ائمه جامعه باید بدون هیچ واهمه و وابستگی نقاد باشند
آیت الله مدرسی با بیان اینکه ائمه جامعه باید بدون هیچ واهمه و وابستگی نقاد باشند اذعان کرد: امروز نهاد نماز جمعه هیچ گونه وابستگی ندارد و خود را بازوی برای نظام می‌شناسد و خود را موظف به حمایت از سیاست‌های کلی و درست نظام می‌داند به طوری که هیچگونه کمک یا هزینه‌ای از دولت دریافت نمی‌کند، البته مختصر کمکی که در گذشته هم می‌شد توسط دولت یازدهم و دوازدهم تعطیل شد.
امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: برخی دولت‌ها و روسای جمهور خیلی به ائمه جمعه فشار می‌آوردند که انتقاد نکنید و حتی پیشنهاد می‌دهند که اگر اینگونه صحبت و حمایت کنید ما هم به شما کمک می‌کنیم و مشکلات مالیتان را مرتفع می‌کنیم، اما ائمه جمعه به عنوان یک روحانیت مستقل وظیفه دارند در این زمینه خود را مستقل و حامی نظام ببیند.
**دولت ائمه جمعه را نقطه مقابل خود تلقی نکند/تغییر مدیر بدون تغییر سیاست فایده‌ای ندارد
وی تصریح کرد: ما به عنوان نقطه مقابل هیچ دولتی خود را تلقی نمی‌کنیم بلکه آن‌ها مذکر و تعمیم دهند و بیان کننده هستند.
خطیب جمعه محمدآباد یزد با اشاره به تغییر مدیر کل بانک مرکزی تصریح کرد: هر چند مدیریت در کلان تغییر کرد، اما متاسفانه تاثیری در التهاب بازار ندارد و گرانی و نواسان قیمت‌ها همچنان بر پشت مردم سوار است به نظر می‌رسد به تغییر یک مدیر و یک وزیر اگر سیاست‌ها و رویکرد‌های دولت تغییر نکند فایده‌ای ندارد.
آیت الله مدرسی با بیان اینکه مدیریت کشور نیازمند روحیه جهادی و انقلابی است گفت: وقتی صنایع و ملزومات کشور در انحصار یک نفر یا چند نفرباشد اجناس انبار می‌شود و توزیع نمی‌شود که باید به عنوان مفسد اقتصادی جلو آن‌ها را گرفت.
وی با اشاره به سفر وزیر نیرو به استان یزد اظهار کرد: امروز استان یزد در سطح کشوری به مدیرانی نیاز دارد که با شجاعت از مصوبات دفاع کنند.

**میزان آبی که به استان یزد اختصاص داده شد نیاز به دفاع دارد
امام جمعه بخش مرکزی یزد میزان آبی که به استان یزد اختصاص داده شد نیاز به دفاع دارد گفت: پدارن ما ۵۰۰ سال آب مصرفی را تامین کردند و مشکلی هم نیود، اما متاسفانه به خاطر سو مدیریت نتوانستند این منابع عظیم آب را در کمتر از ۲۰ سال با این همه تکنولوژی و علم حفظ کنند.
وی تاکید کرد: مدیران و مسئولان ما از مصوبه‌ای برای آب یزد تعیین کردند در شورای امنیت و دستگاه‌های بالادستی بر تامین امنیت آب یزد تاکید کنند.
آیت الله مدرسی تصریح کرد: ما توصیه می‌کنیم به مردم که کمتر مصرف کنند، اما اینکه بر مردم فشار بیاوریم و دائم تقاضای کم کردن مصرف را داشته باشیم راه به جایی نخواهد بود چراکه مسئولین هم باید به وظیفه خودشان عمل کنند.
در یزد با هر بار طوفان شن معادل ۱۶۰۰ کامیون خاک وارد شهر می‌شود گفت: نظافت بسیاری از اماکن بدون آب ممکن نیست هر چند معتقدیم مدریت مصرف باید به شدت اعمال شود، اما مسئولین باید توجه بیشتری داشته باشند.
وی با بیان اینکه فشاری که امروز بر مردم وارد می‌شود یک استراتژی از سم دشمن است تاکید کرد: سیاست دشمن بر این است که فشار‌های مضاعف و همه جانبه و کوتاه مدت را با قدرت فراوان بر این ملت وارد کنند بلکه اراده مردم را بشکنند هر چند هرگز جواب نگرفتند و نخواهند گرفت.
خطیب جمعه محمدآباد یزد اظهار کرد: مردم در مقابل اراده خبیثانه دشمن باید سازکار‌های هوشمندانه را داشته باشند ابراز کرد: اول اینکه اعتراضاتی که مردم و اصناف دارند نباید گذاشت که به آشوب تبدیل شود هر چند که بی اعدالتی و فساد در سیستم اداری و دولتی وجود دارد چراکه اتحاد در کشور باید حفظ شود.
**رهایی فشار ناشی از حربه‌های دشمن بر پشت مردم نادرست است
آیت الله مدرسی در پایان تاکید کرد: دولت مردان نباید اجازه دهند که این فشار‌ها بر معیشت مردم و اقتصاد روزمره زندگی مردم وارد شود اینکه بی سیاست و بی تدبیری شود و فشار‌های دشمن در بخش‌های مختلف رها شود و مسئولان کشور از سیاست و تدبیر دور باشند کار درستی نیست.
ارسال نظرات