نامه ده تشکل دانشجویی به خطیب نماز جمعه شهر کرمان:

پیرامون ضرورت تصویب طرح مالیات بر عواید سرمایه در مجلس روشنگری کنید

ده تشکل دانشجویی شهر کرمان: تصویب طرح مالیات بر عواید سرمایه باعث می‌شود تا سودجویان دیگر نتوانند بیش از این سرمایه خود را احتکار کرده و جلوی ثروتمندتر شدن ثروتمندان و فقیرتر شدن فقرا را خواهد گرفت
کد خبر: ۹۰۴۰۳۸۹
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛ده تشکل دانشجویی شهر کرمان، با توجه به آشفتگی اوضاع اقتصادی کشور و در راستای بهبود شرایط بازار و آرامش روانی مردم با ارسال نامه‌ای به خطیب این هفته نماز جمعه شهر کرمان، خواستار روشنگری در خصوص طرح مالیات بر عواید سرمایه، به عنوان یکی از راه‌حل‌های برون رفت از این شرایط شدند:؛ متن کامل این نامه بدین شرح است:
باسمه تعالی
جناب حجت الاسلام و المسلمین صباحی، خطیب محترم نماز جمعه شهر کرمان
سلام علیکم
ضمن عرض تبریک بابت فرارسیدن دهه کرامت و ایام ولادت حضرت ثامن الحجج، علی بن موسی الرضا (ع)، لازم دانستیم نکاتی را در خصوص فضای اقتصادی حاکم بر کشور و طرح مالیات بر عواید سرمایه با جنابعالی مطرح نماییم. همانطور که مستحضر هستید، در اوضاع حساس کنونی و در شرایطی که چند ماه است لحظه به لحظه اوضاع اقتصاد کشور آشفته‌تر می‌شود و متولیان امر اقتصاد در کشور، وقعی به این قضیه نمی‌نهند و اقدام خاصی جهت بهبود اوضاع بازار و آرامش روانی مردم انجام نمی‌دهند، ما دانشجویان و قشر نخبگان جامعه باید به کمک مردم شتافته و در بهتر شدن وضعیت کنونی کوشا باشیم.
برای بهبود حال اقتصاد کشورمان راه حل‌های زیادی وجود دارد که از آن‌ها می‌توان استفاده کرد، یکی از این راه‌حل‌ها، طرح مالیات بر عواید سرمایه است؛ این طرح، راه درمان نقدینگی عظیمی است که به علت ناکارآمدی متولیان امر در افزایش میزان تولید در اقتصاد، بلای جان مردم شده است. نقدینگی عظیمی که غنی‌های دست بر قدرت، سودجویان و سوداگران زالو صفت آن را در بخش‌های غیرمولد اقتصاد مانند بازار ارز، سکه، زمین و مسکن احتکار کرده و به امید کسب سود بیشتر، خون مردم شهید پرور و غیور ایران را در شیشه می‌کنند.
تصویب این مالیات باعث می‌شود تا سودجویان دیگر نتوانند بیش از این سرمایه خود را احتکار کرده و جلوی ثروتمندتر شدن ثروتمندان و فقیرتر شدن فقرا را خواهد گرفت؛ افزون بر این طبق گفته کارشناسان، این طرح تاثیر شگرفی در بهبود قیمت‌های بازار مسکن خواهد داشت.
این طرح یک بار در سال ۹۳ به صحن علنی مجلس شورای اسلامی آمده است، اما متاسفانه به دلایل تاسف‌آوری که توضیح آن‌ها در این مقال نگنجند، رای نیاورده و تصویب نشده است. البته خوشبختانه خبر‌ها حاکی از این است که این طرح با جزییات بیشتر و بهتر نسبت به قبل، به زودی اعلام وصول خواهد شد و به صحن علنی مجلس شورای اسلامی خواهد آمد و در معرض رای نمایندگان قرار خواهد گرفت.
ما دانشجویان وظیفه خود دانستیم که در روز‌های گذشته پیرامون این طرح برای برخی از نمایندگان استان‌مان، روشنگری کرده و امروز طی این نامه، از جنابعالی خواستاریم که پیرامون ضرورت تصویب این طرح در مجلس و تاثیر آن در بهبود وضع اقتصادی ملت ایران، در خطبه‌های نماز وحدت‌آفرین جمعه، روشنگری کرده و مردم را از این طرح مهم آگاه کنید.
شکی در این نیست که تریبون نماز جمعه باید افشاگر درد مردم و مطالبه‌گر حقوق آن‌ها از مسئولین و متولیان امر باشد.
بسته محتوایی جامعی پیرامون چیستی مالیات بر عواید سرمایه، ضرورت تصویب آن و فواید آن برای ایران امروز در ضمیمه خدمت شما تقدیم شده است.
پیشاپیش از اینکه ما دانشجویان را در روند مطالبه‌گری حقوق مردم یاری می‌کنید، سپاسگزاریم. اجرکم عندالله.

قرارگاه مطالبه‌گری شهید احمدی‌روشن استان کرمان
بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان
مجمع عدالت‌خواه دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کرمان
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی کرمان
جمعیت اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی کرمان
جنبش ضد صهیونیسم دانشگاه آزاد اسلامی کرمان
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان
ارسال نظرات