استاندار هرمزگان:

آب شرب بندرعباس تا پایان سال ۹۸ از آبشیرین کن تامین می شود

استاندار هرمزگان گفت:تلاش بر این است آب شرب بندرعباس در آینده نزدیک وتا پایان سال ۹۸به طور کامل از آب شیرین کن ها تامین شود که با این کار فشار از روی سدهای شرق هرمزگان برداشته شود.
کد خبر: ۹۰۴۰۵۱۲
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، به نقل از استانداری هرمزگان، فریدون همتی در آئین اختتامیه چهل و یکمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم که در شهرستان رودان برگزار شد، قرآن مجید را کتاب زندگی دانست و عنوان کرد: مدینه فاضله با عمل به دستورات قرآن کریم محقق می شود.

وی ادامه داد: در سایه عمل به تعالیم و دستورات قرآن کریم جامعه از رفتارهای غلط به دور خواهد شد و جامعه اسلامی متحد می شود.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۰ سال اخیر اقدامات بزرگی صورت داده و خدمات بسیاری را در میهن اسلامی ارائه داده است، افزود: امنیت از بالاترین نعمت هاست و امروز ایران اسلامی یکی از بهترین کشورها در زمینه داشتن امنیت است.

همتی با تاکید بر لزوم انجام کار فرهنگی و ترویج آموزش عمومی در جامعه، تصریح کرد: باید مسئولیت پذیری را ترویج کنیم تا هرکس به وظایف خود به شکل درستی عمل کند.

وی با بیان اینکه قرآن مایه افتخار جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: قرآن دستورالعمل زندگی ماست و با عمل به دستورات قرآن ما می توانیم در رفتارهای صحیح اجتماعی از همه پیش رو تر باشیم.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه دولت تمام تلاش خود را برای تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش های تولید، اشتغال و سرمایه گذاری انجام داده و همچنان این کار را انجام می دهد، اظهار داشت: در این زمینه  فرهنگ سازی در میان مردم را نیز باید جدی بگیریم.

همتی با اشاره به برخی مسائل مهم استان از جمله در زمینه تامین آب، بیان داشت: تلاش ما بر این است آب شرب بندرعباس در آینده نزدیک و تا پایان سال ۹۸ به طور کامل از آب شیرین کن ها تامین شود که با این کار فشار از روی سدهای شرق هرمزگان برداشته می شود.

وی گفت: همچنین ۲۰۰ پروژه آبخیزداری چند منظوره که عمده آنها در شرق هرمزگان خواهد بود در این استان اجرا می شود که به تامین آب آشامیدنی و کشاورزی کمک می کند.

استاندار هرمزگان خواستار افزایش اختیارات استان ها شد و اضافه کرد: اگر به استان ها اختیارات داده شود، استان ها شکوفا می شوند و اگر در هر استان با حضور مدیران و کارشناسان، نسخه مخصوص همان استان نوشته شود، رضایتمندی مردم نیز افزایش خواهد یافت.

همتی یادآور شد: گازرسانی به شهر رودان نیز در حال آغاز شدن است و اجرای آن در یک فاز با سرعت پیگیری می شود.

وی عنوان کرد: تاکید داشته ایم که هر هفته یکی از مدیران کل استان در نماز جمعه شهرستان های هرمزگان طبق برنامه زمان بندی حضور یابند و به مسائل و مشکلات مردم از نزدیک رسیدگی کنند که این کار نیز اجرایی می شود.

استاندار هرمزگان مسابقات استانی قرآن کریم را محفل با شکوهی دانست که برای تشویق نوجوانان و جوانان به سمت قرآن بسیار موثر است و بیان داشت: در سایه وحدت و انسجام و همگرایی، امنیت و اقتدار ملی افزایش خواهد یافت و راه نفوذ دشمن بسته می شود.

ارسال نظرات