کبیری مطرح کرد

افزایش هزینه های تولید ناشی از دپوی کالا در گمرکات/وزارت اقتصاد زمینه ترخیص به موقع مواد اولیه را فراهم کند

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نقش رفع مشکل دپوی کالا در گمرکات را در کاهش هزینه های تولید مهم دانست.
کد خبر: ۹۰۴۰۵۹۱
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
 
 
 

به گزارش خبرگزاریی بسیج، سید تقی کبیری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اظهارات وزیر اقتصاد مبنی بر اینکه کارخانه ها نباید به دلیل مشکل تامین مواد اولیه از حرکت باز ایستند، گفت:وزیر اقتصاد به نکته مهمی اشاره کرد چرا که تقویت تولید و رفع مشکلات تولیدکنندگان دغدغه مردم و مسئولان است و باید در این راستا گام های عملی برداشته شود.

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اقدامات وزارت اقتصاد می تواند به تحول در بخش تولید منتهی شود، افزود:با توجه به وضعیت نامناسب بازار ارز در مدت اخیر و اینکه برخی از ثبت سفارش ها از مدت ها قبل توسط واحدهای تولیدی انجام شده همچنین بخشی از مواد اولیه مورد نیاز تولید و حتی دستگاه های وارداتی در گمرکات کشور با تاخیر ترخیص می شوند، از نکات غیرقابل قبول است.    

ترخیص دقیق و سریع کالا در گمرک یک اقدام انقلابی است

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی،افزود:کالاهای مورد نیاز برخی از تولیدکنندگان در گمرکات دپو شده که این موضوع هزینه برای تولیدکنندگان در پی دارد و با توجه به اینکه آقای کرباسیان قبل از سمت وزارت، رئیس گمرک کشور نیز بوده است این انتظار وجود دارد مشکلات مذکور سریع حل شود.

کبیری در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، افزود:ترخیص دقیق و سریع کالا در گمرک یک اقدام انقلابی است که در شرایط فعلی می تواند مواد اولیه و تجیهزات وارداتی مورد نیاز تولید را تامین کند.

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:وزیر اقتصاد دستور به موقع به گمرکات کشور دهد تا ترخیص کالاها در زمان تعیین شده انجام شود که هزینه های تولید افزایش غیرمنطقی نداشته باشد.

ارسال نظرات