دانش آموز مازندرانی و نفر اول کنکور سراسری 97 در رشته ریاضی:

مدرسه و محیط آموزشی قوی رقابت جدی برایم به وجود آوردند/ اصلا کلاس های کنکور را قبول نداشتم

تاثیر مدرسه زیاد بود و موجب می‌شود هر وقت بخواهند شروع به درس خواندن کنند، به‌ویژه زمانی‌که محیط آموزشی قوی و رقابت بین همسالان زیاد باشد.
کد خبر: ۹۰۴۱۸۰۲
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، برترین‌های کنکور همیشه اسم آنها زودتر از بقیه اعلام می‌شود؛ مثل صبح امروز که اسامی برترین‌های کنکور اعلام شد و علیرضا شاطری از استان مازندران و شهرستان بابلسر و دانش‌آموز مدرسه تیزهوشان بابل به عنوان نفر اول کنکور ریاضی اسمش از بین ۹۷ تعداد ۷۶۲ هزار و ۸۳۴ نفر به عنوان نفر برتر رشته ریاضی معرفی شد.

 

 

در تماس اولیه استرس و هیجان خواصی در صدای علیرضا به گوش می‌رسید هم هیجان داشت و خوشحال بود...

آرزوی هر پدر و مادری است که فرزندشان به بالاترین مدارج تحصیلی دست یابند به‌طور حتم پدر و مادر در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نیستند.

علیرضا شاطری 19 ساله یکی از فرزندانی است که باعث افتخار پدر و مادرش شده، درست است پدر و مادرش در این راه همواره پشتیبان و حامی‌اش بودند اما علیرضا نیز ثابت کرد لایق این همه حمایت و محبت بود.

نکته جالب این است که علیرضا اهل کلاس‌های کنکوری نبوده و عقیده‌ای نیز به این کلاس‌ها نداشته است با وجود توصیه‌های آموزش و پرورش و همچنین تجربه دانش‌آموران باز هم می‌بینیم برخی تصور می‌کنیم با هزینه‌های میلیونی برای کلاس‌های کنکوری می‌توانند از سد کنکور بگذرند و طلایی شوند ولی در پایان می‌بینند که اینگونه نبود، همان‌گونه که علیرضا توانست بدون شرکت در کلاس‌های کنکور غول کنکور را شکست دهد.


این دانش‌آموز نخبه متولد ۱۳ آذر ماه سال ۷۸ ساکن بابلسر است که در مدرسه استعدادهای درخشان شهید بهشتی بابل تحصیل می‌کرده است که خبرگزاری فارس از همان ابتدا در تدارک مصاحبه با وی و خانواده‌اش برآمده است که در ادامه با هم می‌خوانیم؛علیرضا شاطری در جایگاه نخست کنکور ریاضی امسال ایستاد که بی‌تردید وی و همه خانواده‌اش از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجند.


 انتظار رتبه یک را نداشتم ولی برایش تلاش کردم، به این دلیل که رتبه یک را نمی‌شود پیش‌بینی کرد چون رقابت شدید بود و یک سوال رتبه را جابه‌جا می‌کند ولی برای تک رقمی احتمال می‌دادم.

شاطری درباره زمان خبردار شدن از تک رقمی شدن در کنکور می‌گوید؛  یکی از معاونان مدرسه زنگ زد و گفت «خبر دارید رتبه یک شدی؟»خیلی خوشحال شدم و نمی‌توانم حس خوشحالی خود را وصف کنم.

از تابستان سال گذشته روزی ۱۰ ساعت و از ترم دوم به بعد روزی ۱۲ ساعت درس می‌خواندم اما من از چیزی نبریدم و برای خودم وقت می‌گذاشتم و هر دو هفته یک بار که آزمون آزمایشی داشتم تعطیل می‌کردم و به فوتبال می‌رفتم و یا با کامپیوتر بازی می‌کردم.

در فضای مجازی بودم و موبایلم را کنار نگذاشتم، فضای مجازی و گوشی همراه  تاثیری در برنامه‌ریزی درسی برجای نگذاشت.

 رشته برق و کامپیوتر را دوست دارم ولی هنوز قطعی نشده است.


توصیه من به همسالانم این است که تلاش‌شان را بیشتر کرده و موانع را برطرف کنند و تصور نکنند مشکلات تنها مربوط به آنها است.

کلاس کنکور نمی‌رفتم کلاس خصوصی فیزیک می‌رفتم  تا بتوانم برنامه خودم را جلو بیندازم، مشاور هم سال چهارم نداشتم ولی برای شروع کنکور از سال سوم از مشاور کمک گرفتم چون با روش درست درس خواندن آشنا نبودم و سال چهارم از بابت برنامه‌ریزی مستقل شدم ولی مشاور به من برنامه‌ریزی درسی را آموزش داده بود.


خانواده به من انگیزه می‌دانند و از لحاظ مالی حمایتم می‌کردند پدرم دیپلم و مادرم لیسانس حقوق و برادم  نیز در دانشگاه هنر تحصیل می‌کند.

 تاثیر مدرسه زیاد بود و موجب می‌شود هر وقت بخواهند شروع به درس خواندن کنند، به‌ویژه زمانی‌که  محیط آموزشی قوی و رقابت بین همسالان زیاد باشد.

دانش‌آموزان با هم متفاوت هستند، به اعتقاد من اگر دانش‌آموزان کلاس کنکور نروند بهتر است.

پدر علیرضا نیز در این گفت‌وگو با ما همراه شد با پدر این جوان موفق نیز گپ‌وگفت‌ کوتاهی داشتیم؛

 

پدر علیرضا شاطری که از خوشحالی موفقیت فرزندش در پوست خود نمی‌گنجید می‌گوید؛ علیرضا خیلی زحمت کشید و تلاش کرد، درست است ما در کنارش بودیم ولی علیرضا 12 تا 14 ساعت در طول روز درس می‌خواند تا توانست به این نتیجه برسد.

 با تشکر از زحمات کسانی که در رسیدن علیرضا به این جایگاه تلاش کردند ما هم طی این مدت سعی کردیم مهمانی‌ها را مدیریت کنیم تا علیرضا  بتواند درسش را بخواند.

می‌دانستم علیرضا رتبه یک را کسب می‌کند، فرزندم در تمام آزمون‌ها نیز همین رتبه را کسب می‌کرد و واقعا حقش بود.

ما در تمام این مدت در کنارش بودیم و هیچ زمانی سعی نمی‌کردیم خودمان به مهمانی برویم و علیرضا را تنها بگذاریم.

مادر علیرضا شاطری که حسی متفاوت داشت حسی توام با سپاسگزاری و قدردانی از فرزندش که به‌خوبی توانست جواب محبت‌هایش را بدهد و گویی صحبت‌هایش با اشک همراه بود در ادامه در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: به‌نظر رسیدم کسب رتبه یک شایسته علیرضا بود، به این دلیل که می‌دیدم خسته نمی‌شود و علاقه‌اش واقعا درس است.

من تشویقش می‌کردم ولی عقیده‌ام تا این حد نبود، دوست داشتم فرزندم موفق باشد ولی می‌دانستم با کسب رتبه عالی قبول می‌شود و همواره تشویقش می‌کردم که ادامه دهد.

 واقعا فکرش را نمی‌کردم البته همه به جز من انتظارش را داشتند.

مهم علاقه فرزندم است، علیرضا در انتخاب آزاد است و ما با تمام وجود از وی حمایت خواهیم کرد.

 

دوستان علیرضا نیز برای تبریک به منزل آنها آمده بودند، بساط گل و شیرینی نیز فراهم شده بود؛ از خوشحالی این خانواده به وجد آمدم و برای همه کنکوری‌ها آرزوی موفقیت کردم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها