کارشناس مسائل سیاسی:

سخنان اخیر سردار سلیمانی، مواضع نظام را در برابر تهدیدات آمریکا نشان داد

کارشناس مسائل سیاسی گفت: صحبت های اخیر سردار سلیمانی در واقع مواضع کل نظام جمهوری اسلامی در مقابل تهدیدات و سخن پراکنی های رئیس جمهور آمریکا است.
کد خبر: ۹۰۴۲۰۴۹
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد؛ ابراهیم طاهری  در خصوص مواضع اخیر فرمانده سپاه قدس نسبت به اظهارات آمریکایی‌ها، گفت: صحبت‌های اخیر سردار سلیمانی در واقع مواضع کل نظام جمهوری اسلامی در مقابل تهدیدات و سخنان رئیس جمهور آمریکا است.

وی با اشاره به شرایط حساس کنونی اظهار داشت: در زمان و شرایطی که در حوزه روابط خارجه در تنگنا و بحران قرار داریم وحدت و هماهنگی میان همه نیرو‌ها و کنشگران عرصه سیاست نیاز است در نتیجه باید میان همه نخبگان سیاسی کشور نیز وحدت سیاسی وجود داشته باشد تا بتوان با چالش جدیدی که برای نظام به وجود آمده برخورد کرد.

کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر لزوم هماهنگی میان همه نخبگان سیاسی کشور گفت: مواضع اخیر سردار سلیمانی نیز بخشی از هماهنگی مورد نیاز نخبگان سیاسی کشوردر شرایط فعلی است تا بتوان در مقابل تهدیدات موجو برخورد لازم را داشت و این که گفته می‌شود این مواضع صرفا معطوف به بیان و سخنان رئیس جمهور است به دور از واقعیت است بلکه به نوعی وحدت سیاسی و نظامی کشور را نشان می‌دهد.

طاهری اظهار داشت: در زمان ریاست جمهوری ترامپ تنش‌های شدید لفظی میان ایران و آمریکا به وجود آمده و آمریکا شدیداً ایران را تهدید می‌کند و سخنان سردار سلیمانی مواضع کلی نظام جمهوری اسلامی ایران را در مقابل این سخن پراکنی‌ها نشان داد که خود بیان گر موضع استقلال و سیاست خارجی ایران در عرصه استکباری و نظام بین الملل است.

وی افزود: صحبت‌های ایشان نشان داد که سیاست‌های ایران در منطقه و همچنین پایه‌های قدرت و توان موشکی کشور نیز قابل مذاکره نیست.

طاهری در پاسخ به برخی منتقدین نسبت به اظهارات نظامیان مبنی بر جنگ طلبی گفت: زبان آمریکا و دشمن زبان تهدید است و تقابلی که میان ایران و آمریکا وجود دارد در دو ماه اخیر تشدید شده است و آمریکایی‌ها مدام ایران را تهدید می‌کنند و زمانی که ما را تهدید می‌کنند ضروری است یک واکنش مناسب با آن تهدید داشت.

عضو هیئت علمی دانشگاه یزد با بیان اهمیت بازدارنگی روانی، گفت: بازدارندگی فقط در حوزه سخت نیست بلکه در حوزه نرم و روانی نیز بسیار با اهمیت است اگر نتوان در مقابل تهدیدات دشمن واکنش مناسب داشت افکار عمومی در حوزه داخلی و بین الملل را باخته‌ای و در مقابل، یک واکنش مناسب در نزد افکار عمومی برد خواهد داشت از این رو قطعا بازدارندگی روانی لازم است.
ارسال نظرات