مسئول فرهنگی سپاه ناحیه امام حسین(ع)کرج در گفتگو با «بسیج»؛

اجرای طرح" هر مسجد یک جهیزیه"/طرح محله مهربانی در60 محله کرج عملیاتی شد

مسئول فرهنگی سپاه ناحیه امام حسین(ع)کرج گفت : از دستاوردهای طرح محله مهربانی تهیه جهیزیه برای دختران خانواده های نیازمند هست به طوریکه کار تبلیغاتی آن از دهه کرامت آغاز شده و قرار است تا در روز عید غدیر این جهیزیه ها اهدا شوند.
کد خبر: ۹۰۴۲۰۶۰
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، سید روح الله فضلی مسئول معاونت فرهنگی سپاه ناحیه امام حسین (ع) کرج در گفتگو با خبرنگار بسیج با اشاره به اینکه مسجد در گذشته محل رجوع نیازمندان در هر محله بوده است ادامه داد: با توجه به اینکه طرح محله مهربانی در مساجد اجرا می‌شود، به دنبال این هستیم که مسجد را برای مردم به عنوان اولویت پایگاه رجوع آن‌ها در رابطه با نیازهایشان معرفی کنیم.

اجرای طرح

مسئول فرهنگی سپاه ناحیه امام حسین (ع) کرج با اشاره به اینکه جایگاه مساجد از دهه 70 به بعد ضعیف شده, تاکید کرد که با اجرای طرح محله مهربانی با مرکزیت مساجد به دنبال رساندن مساجد به جایگاه واقعی شان هستیم.

وی با اشاره به اینکه طرح محله مهربانی در 60 محله این شهرستان عملیاتی شد افزود : در اجرای این طرح پایگاه و نهاد مردمی و عوامل خیر محلات با همیاری دستگاه های اجرایی در قالب میز خدمت در محلات پای کار می ایند تا مشکلات هر محله مرتفع شود.


سید روح الله فضلی افزود: یکی از دستاوردهای طرح محله مهربانی راه اندازی صندوق های حمایتی و قرض الحسنه است که با حمایت بانک رسالت در چند محله شعبات محلی با مدیریت مردم محلات راه اندازی شده است که اشتغالزایی مناسبی نیز به دنبال داشته است.

وی یکی از دستاوردهای طرح  محله مهربانی را رسیدن به محلاتی با کمترین مشکلات و معضلات دانست و افزود: در اجرای این طرح افرادی که مسلط به بعضی خدمات همچون پزشکی و...هستند به هم محله ای های خود خدمات با تخفیف ویژه ارائه می دهند.

اجرای طرح

مسئول فرهنگی سپاه ناحیه امام حسین (ع) کرج بیان داشت: یکی دیگر از دستاوردهای این طرح تهیه جهیزیه برای دختران خانواده های نیازمند هست به طوریکه کار تبلیغاتی آن از دهه کرامت آغاز شده و قرار است تا در روز عید غدیر این جهیزیه ها اهدا شوند.

وی با اشاره به اجرای طرح" هر مسجد یک جهیزیه" در قالب محله مهربانی تصریح کرد : هدف از این طرح الگوسازی شایسته برای خیرین و جهت دهی به کمک‌های مردمی و تسهیل امر ازدواج جوانان و تشویق و ترغیب جوانان به ازدواج آسان و ایجاد پیوند و رابطه‌ی مستحکم بین جوانان و مسجد و بازخوانی نقش مهم و تأثیرگذار مسجد در ارائه خدمات اجتماعی است.

وی در پایان خاطر نشان کرد : این طرح با عنوان هر مسجد یک جهیزیه است در حالیکه در بعضی مساجد با استقبال خوبی روبرو شده و بیش از یک جهیزیه جمع آوری کرده ایم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها