استاندار لرستان

طرح توسعه آمایش شهرستان الیگودرز تهیه شد

استاندار لرستان گفت: شهرستان الیگودرز به‌طور کامل موردمطالعه قرارگرفته و طرح توسعه این شهرستان به‌صورت آمایشی آماده‌شده است.
کد خبر: ۹۰۴۲۳۶۲
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سید موسی خادمی امروز در بازدید از شهرستان الیگودرز اظهار داشت: هر پروژه‌ای را که بتوانیم انجام دهیم را پیگیری خواهیم کرد و به‌هیچ‌وجه قرار نیست در یک سفر یا بازدید قول بدهیم که تمام مشکلات را حل کنیم بلکه تا حدی که می‌توانیم در راستای مرتفع سازی آن‌ها اقدام می‌کنیم.

وی افزود: شهرستان الیگودرز باوجود استعدادها و امکانات خوبی که دارد ولی محروم واقع‌شده است، این روزها وضع مالی دولت مساعد نیست و خیلی نمی‌توانیم قول‌هایی بدهیم که درنهایت عمل نکنیم بلکه در حد توان خود با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی دستورالعمل‌هایی را که مصوب می‌کنیم اجرایی خواهیم کرد اما نمی‌توانیم تمامی مشکلات را حل کنیم.

استاندار لرستان عنوان کرد: در حد توان، امکانات و بودجه‌هایی که داریم تلاش می‌کنیم تا بخش مهمی از مشکلات برطرف شود؛ این شهرستان به لحاظ گردشگری و منابع آبی شرایط مطلوبی دارد که باید بتوانیم با تلفیق این استعدادها موضوع بیکاری را حل کرده و رفاه مردم را بهبود ببخشیم.

وی بیان کرد: شاهرگ توسعه منطقه راه‌های ارتباطی آن است، جاده‌های مواصلاتی از یک منطقه کوهستانی جنگلی عبور می‌کنند که پرهزینه هستند و به دلیل رهاسازی هزینه‌های زیست‌محیطی نیز دارند؛ در این مناطق هزینه هر کیلومتر راه‌سازی سه برابر مناطق عادی است که هزینه بالا است ضمن اینکه باید زیبایی مناطق حفظ‌شده و دسترسی آن‌ها طبیعی‌تر باشد که این موضوع باید موردتوجه قرار گیرد.

خادمی بابیان اینکه اگر بخواهیم در بحث گردشگری کارکنیم این موضوع باید موردتوجه قرار گیرد اما به‌هرحال نمی‌توانیم رفاه مردم را نیز معطل بگذاریم و از حداقل‌ها باید استفاده کنیم خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد در حد امکان اصلاحات لازم را روی جاده‌ها انجام دهیم اما فعلاً کار ویژه‌ای مانند چهار بانده انجام نمی‌شود چراکه جنس طبیعت و زیبایی کار اجازه آن را نمی‌دهد و بیشتر راه موجود تعریض و پیچ‌های آن را حل خواهیم کرد.

وی از ایجاد باجه بانکی در منطقه خبر داد و گفت: باید این منطقه به بانک دسترسی داشته باشد و برای تأمین نیروی انسانی مرکز خدمات کشاورزی نیز اقدام خواهیم کرد.

استاندار لرستان به ساماندهی رودخانه الیگودرز اشاره کرد و گفت: آبدهی این رودخانه در حدی که بتواند اراضی را در برگیرد همخوانی ندارد، این رودخانه می‌تواند بخش زیادی از آب اراضی را تأمین کند و قابل انجام است؛ برای ساماندهی رودخانه ابتدا باید موردمطالعه قرار گیرد که امسال اعتباری برای این موضوع اختصاص داده می‌شود.

وی جاده بین مزارع را یکی دیگر از مطالبات شهرستان عنوان کرد و گفت: امسال برای این موضوع نیز اعتبار در نظر گرفته‌شده و تا پایان شهریورماه مصوب می‌شود که پیمانکار انتخاب و عملیات اجرایی آن شروع شود همچنین راهدارخانه نیز تا قبل از شروع بارندگی انجام خواهد شد.

استاندار لرستان اظهار داشت: دولت کارهای زیادی را انجام داده و ادامه می‌دهد به‌طوری‌که سقف این امکانات بالاتر می‌رود و بخش‌های زیرساختی را انجام خواهیم داد اما باکارهای دولتی مشکل روستاها حل نخواهد شد چراکه مشکل اصلی اشتغال و توانمندسازی است و دولت نمی‌تواند آن را حل کند.

وی بابیان اینکه ادارات دولتی بیش ازآنچه ظرفیت داشته باشند از نیرو پر هستند افزود: دولت قدرت استخدامی ندارد و نسبت به خیل بیکاران جوابگو نیست که این بخش مهم توسعه را مردم باید انجام دهند، برای حل این موضوع باید سرمایه‌گذاران را موردحمایت قرارداد و به بهانه‌های کوچک سبب گریز آن‌ها نشویم؛ بخش زیادی از اعتبارات برای اعطای تسهیلات با نرخ 6 درصد به روستاییان و عشایر اختصاص داده‌شده است که باید در بحث بوم گردی، گردشگری و کشاورزی مورداستفاده قرار گیرند.

خادمی بابیان اینکه بخش عمده‌ای از اشتغال به عهده مردم است عنوان کرد: این منطقه به‌طور کامل موردمطالعه قرارگرفته و طرح توسعه آن به‌صورت آمایشی آماده‌شده است؛ در بعضی از مناطق کشور بنیادهایی ورود پیداکرده و کار انجام داده‌اند که در این منطقه قرار است بنیاد مسکن عمده‌ای از کار را به عهده بگیرد و در این رابطه تعداد زیادی از روستاها انتخاب‌شده‌اند.

وی جاده حرم به حرم را از دیگر خواسته‌های تاریخی منطقه دانست و بیان کرد: امسال قول داده‌ایم که توسط امور عشایر راه‌ شکافی صورت گیرد که امیدواریم سال‌های بعد نیز زیرسازی و آسفالت آن انجام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات