اعلام فراخوان پنجمین سوگواره ملی «علمدار کربلا» در کردستان

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان از اعلام فراخوان پنجمین سوگواره ملی «علمدار کربلا» در دو بخش شعر و عکس بین کانون‌های مساجد استان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۴۲۶۷۶
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱
 به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان با اشاره به برگزاری پنجمین سوگواره ملی «علمدار کربلا» به میزبانی استان ایلام اظهار کرد: این سوگواره در راستای بزرگداشت مقام شامخ حضرت ابوالفضل (ع)، در دو بخش شعر و عکس برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح در دو رشته شعر و نثر ادبی و عکس برگزار می‌شود، افزود: علاقه‌مندان در بخش شعر می‌توانند آثار خود را در دو قالب شعر (سنتی و نو) و نثر ادبی با موضوع شخصیت و فضائل اخلاقی حضرت ابوالفضل (ع) و دلاوری‌ها و رشادت‌های آن حضرت به زبان فارسی، عربی و گویش‌های محلی به دبیرخانه سوگواره ارسال کنند.


مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کردستان بیان کرد: عاشورا، کربلا، اربعین، و شخصیت‌های مرتبط با واقعه عاشورا از جمله امام حسین (ع)، امام سجاد (ع)، حضرت زینب (س)، حضرت علی‌اکبر (ع)، حضرت علی‌اصغر (ع)، حضرت ام البنین (س) و همچنین اصحاب سیدالشهدا (ع) و شهدای کربلا از دیگر موضوعات بخش شعر و نثر ادبی است.

وی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در بخش عکس هم می‌توانند آثار خود را با موضوع مرتبط با عاشورا و کربلا ارسال کنند، ادامه داد: عکس‌ها باید به صورت آنالوگ یا دیجیتال و به صورت رنگی یا سیاه و سفید ارسال شوند و عکس‌های ارسالی همزمان با برگزاری سوگواره در نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار می‌گیرند.

گلباغی، ارادت به ساحت خاندان مطهر اهل بیت (ع)، آشنایی بیش از پیش با معارف و سیره اهل بیت (ع)، استفاده از ظرفیت عظیم هنرمندان ایران اسلامی در راستای خلق آثار ارزشمند دینی و آیینی به ویژه فرهنگ رفیع عاشورا، شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی هنرمندان نوجوان و جوان را از جمله اهداف برگزاری این سوگواره برشمرد.

وی حضور پرنشاط اعضای کانون‌های مساجد در فعالیت‌ها و عرصه‌های هنری کشور، کشف و شناسایی استعداد‌های برتر هنری فعال کانون‌های مساجد در قالب ایجاد رقابت سالم، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعداد‌های هنری محلی و منطقه‌ای، آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعداد‌ها و ظرفیت‌های هنری موجود در کانون‌های مساجد و تولید آثار فاخر هنری و ادبی در حوزه معارف دینی و آیینی را از دیگر اهداف این سوگواره عنوان کرد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کردستان با بیان اینکه علاقه‌مندان به شرکت در سوگواره «علمدار کربلا» باید آثار خود را به دبیرخانه‌های استان خود ارسال و دبیرخانه‌های استانی تا پایان وقت اداری ۲۵ شهریور ۹۷ آثار جمع‌آوری شده را به دبیرخانه استان ایلام ارسال کنند، یادآور شد: اعلام اسامی راه یافتگان به مرحله کشوری سوگواره ۱۰ مهر ۹۷ و برگزاری مرحله کشوری ۲۳ مهر ۹۷ در استان ایلام است.


انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات