مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت:

۶۷۹ پرونده اشتغال‌ مددجویان روستایی استان در کارگروه ملی

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: در سال‌جاری هزار و ۲۶۳ پروند اشتغال مددجویان و افراد جویای کار مناطق روستایی این استان تشکیل که از این تعداد ۶۷۹ پرونده به کارگروه ملی اشتغال روستایی معرفی شده است.
کد خبر: ۹۰۴۳۰۷۴
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان، سید مهدی عبادی، مدیر کل کمیته امداد استان گزارشی از جزئیات ابلاغ  اعتبار تخصیصی صندوق  توسعه ملی برای اجرای طرح‌های اشتغال مناطق روستایی در سال جاری ارائه کرد و گفت: امسال دولت ۱۰۴ هزار میلیارد تومان برای توسعه و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی به مددجویان استان سیستان و بلوچستان اختصاص داده است.

وی افزود: در این رابطه کل اشتغال مقرر شده برای استان سیستان و بلوچستان از محل اعتبارات تسهیلات روستایی و عشایری چهار هزار و ۱۰۰ شغل جدید است.

عبادی ادامه داد: با همکاری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری سیستان و بلوچستان، دهیاران، معتمدان، فرمانداران، بخشداران و تلاش جدی همکاران کمیته امداد تاکنون هزار و ۲۶۳ پرونده تشکیل شده که از این تعداد ۶۷۹ پرونده به کارگروه ملی ارسال و مابقی به عنوان درخواست متقاضیان در حال پیگیری و آماده ثبت در سامانه کارا است.

مدیر کل کمیته امداد سیستان و بلوچستان یادآور شد: انتظار می‌رود که تا پایان مردادماه سال‌جاری این روند با جدیت ادامه پیدا کند و تمام سهمیه استان سیستان و بلوچستان جذب شود.

وی بیان کرد: این اعتبار شامل مددجویان و سایر نیازمندان جویای کار مناطق روستایی بوده که امید است با تلاش همکاران بیش از سهمیه اعلام شده جذب صورت پذیرد.

این مسئول تصریح کرد: سهمیه ادارات کمیته امداد شهرستان‌های مختلف این استان که دارای مناطق روستایی بوده ارسال و نسبت به اطلاع رسانی گسترده موضوع از طریق دهیاری‌ها و مسئولان شورا‌های اسلامی روستا، بخشداری‌ها و ثبت نام و پذیرش درخواست‌های تسهیلات در زمینه‌های مختلف مانند کشاورزی، دامداری، خدمات و حمل و نقل از ساکنان این مناطق اقدام شده است.

عبادی با اشاره به اینکه در چهار ماهه نخست سال جاری ۸۳۶ طرح و فرصت شغلی اجرا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد رشد داشته است، در پایان خاطر نشان کرد: ۱۱۵ مورد تسهیلات بانکی و امدادی نیز به مددجویان اعطا شده که در مقایسه با عملکرد چهار ماهه سال جاری نسبت به عملکرد چهارماهه سال گذشته ۱۶۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار