مدیرعامل خبرگزاری بسیج در کمیته مطبوعات و خبرگزاری‌ها:

جمهوری اسلامی تنها نظامی است که به مخالفانش هم یارانه مطبوعاتی می‌دهد/ تشکیل رسانه‌هایی با پول مشروع به برکت انقلاب اسلامی/حضور امثال شیرین عبادی در فضای رسانه‌ای، دوران ساواک را احیا می‌کند

مدیرعامل خبرگزاری بسیج گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی، رسانه‌هایی در کشور تاسیس شده است که از اصحاب پول و قدرت‌های نامشروع استقلال دارند و این در راستای اصلاحیه قانون مطبوعات در سال ۷۸ رقم خورده است.
کد خبر: ۹۰۴۳۰۷۶
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید حسین علوی، مدیرعامل خبرگزاری بسیج در شانزدهمین نشست شنبه های انقلاب که به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی با موضوع مطبوعات و خبرگزاری ها در پاتوق رسانه های انقلاب اسلامی واقع در یادمان شهدای سرچشمه برگزار شد در سخنانی اظهارداشت: آزادی در ساحات مختلف به این معناست که قید و بندهای غیرقانونی، اخلاقی و دینی که عقل های غیرسلیم برپای انسان‌ها گذاشته می شود، برداشته شود و این آزادی مشروع است و در هرجامعه ای رواج دارد.

وی با اشاره به اینکه نقطه مقابل آزادی، جنگل است، تصریح کرد: آزدی بدون قید و شرط، آزادی نیست، حیوانیت است؛ فرضا اگر در جامعه ای، یک فرد بتواند یک شیشه را بدون هیچ توبیخ و عواقبی بشکند، آزادی محسوب نمی‌شود و این، مقبول هیچ جامعه ای نیست.

علوی با بیان اینکه در جامعه غربی، پرنوگرافی، تبلیغ ربا، ترویج مسائل غیراخلاقی و زیر سوال بردن بنیان های خانواده آزادی محسوب می شود، افزود: در جمهوری اسلامی، این رفتارها آزادی محسوب نمی شود زیرا آزادی در کشورما مبتنی بر حلال و حرام است که این قید و بند نیز براساس رای مردم انتخاب شده است.

مدیرعامل خبرگزاری بسیج گفت: اگر رسانه ها استقلال حقیقی از منادیان ابتذال نداشته باشند از آزادی واقعی برخوردار نخواهند بود؛ امروز به برکت انقلاب اسلامی، رسانه هایی در کشور تاسیس شده است که از اصحاب پول و قدرت های نامشروع استقلال دارند و این در راستای اصلاحیه قانون مطبوعات در سال 78 رقم خورده است.

وی اضافه کرد: در اصلاحیه قانون مطبوعات در سال 78 مصوب شد که رسانه ها حق پول گرفتن از دشمنان انقلاب را ندارند که در راستای این مصوبه افرادی که امروز شعار «رضا شاه روحت شاد» سر می دهند، اغتشاشات و اعتراضات بسیاری به راه انداختند زیرا عوامل پهلوی، ساواک و اصحاب سانسور اجازه فعالیت رسانه ای در کشور نداشتند.

علوی ادامه داد: تصویب این قانون به معنای محدود کردن آزادی نیست ،همانطور که در آلمان نیز امروزه اجازه فعالیت رسانه ای به نازی ها داده نمی شود، زیرا افکار این قشر را منحط می‌دانند.

مدیرعامل خبرگزاری بسیج خاطرنشان کرد: تاسیس رسانه های مستقل از اصحاب قدرت، از دستاوردهای انقلاب اسلامی محسوب می شود و به برکت این استقلال، رسانه ها توان ایستادگی و استقامت در برابر دشمن را دارند.

وی گفت: رسانه های پیش از انقلاب اسلامی در اختیار افراد فاسدی همچون شیرین عبادی بود که در سخنرانی های خود که در روزنامه رستاخیز به چاپ می رساند، مردم حاضر در تظاهرات های سال 56 و 57 را اراذل و اوباش خطاب می کرد و امروز این فرد جایزه نوبل را هم دریافت کرده است.

علوی افزود: آزادی مطبوعات با جلوگیری از فعالیت چنین افرادی محقق می شود زیرا حضور و فعالیت رسانه های این افراد، محدودیت های ساواک را مجددا بوجود خواهد آورد.

مدیرعامل خبرگزاری بسیج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامه اخیر تعدادی از نمایندگان مجلس درخصوص جلوگیری دولت از اظهار نظر افراد غیرمتخصص در حوزه سیاست خارجی گفت: این تفکر و محدودیت‌ها مشابه زمان ساواک است و سرکاربودن چنین افرادی، ساواک مجددی را ایجاد خواهد کرد.

وی به آزادی بی نظیر مطبوعات در جمهوری اسلامی اشاره و تصریح کرد: جریان‌های مخالف نظام هم در ایران صاحب رسانه و روزنامه هستند و بخش اعظمی از یارانه دولتی را براساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت می کند؛ حتی جریان فتنه که طبق بیانات مقام معظم رهبری کشور را تا پرتگاه سقوط برد، امروز در کشور دارای رسانه و روزنامه است؛ البته جای فخر و مباهات نیست اما نشان دهنده آزادی مطبوعات در ایران است.

ارسال نظرات