کلنگ زنی طرح توسعه مسجد امام حسین(ع) مهدیه

کلنگ طرح توسعه مسجد امام حسین(علیه السلام) مهدیه غرب شهرکرد با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد به زمین زده شد.
کد خبر: ۹۰۴۳۱۹۲
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ کلنگ طرح توسعه مسجد امام حسین علیه السلام واقع در مهدیه غرب شهرکرد با حضور حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد به همراه جمعی از مسئولان استان در زمینی به مساحت 200 مترمربع و به ارزش یک میلیارد و هفتصد میلیون ریال به زمین زده شد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام در این مراسم، گفت: امروز شاهد امری هستیم که یکی از ضرورت های مرکز استان مان محسوب می شد و می بایست شاهد تقویت و انسجام و استحکام آن باشیم و برنامه ریزی حساب شده ای برای آن در دست اقدام داشتیم که امروز شاهد اقدام اولیه آن هستیم و باید خداوند متعال را شاکر باشیم.

امام جمعه شهرکرد افزود: این مسجد از چند جهت قابل توجه است؛ جهت اول اینکه در یک جای بسیار خوب و در کنار خیابان اصلی و محل عبور و مرور، در جهت مراکز گردشگری استان مان و نیاز شدید افراد و مسافرینی که به این مسیر رفت و آمد دارند است که باید جایی باشد که به این ها انواع خدمات ارائه داده بشود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: ما متاسفانه در مرکز استان یک چنین مرکزی که خدمت دهنده باشد و به مسافرین در همه ساعات سرویس بدهد، از اول اذان صبح و در موقع رفت و آمد مردم و تا ظهر و شب، هم در جهت اقامه نماز، هم سرویس های بهداشتی و خدمات دیگر باز باشد و مرکزی که به این شکل پایگاه مذهبی باشد و بتواند خدمت ارائه بدهد، نداریم و خلاء اش محسوس است و اینجا باید با این نگاه شکل بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: از همان اول که این زمین به این مجموعه اضافه شد، من متنی را نوشتم و در مسجد موجود است که متولیان مسجد، امام جماعت مسجد و هیئت امنای مسجد متعهد شدند که حتما این مسجد را مرتب باز نگه بدارند و کسانی که اینجا خدمت می کنند، شرط اولیه شان این است که این مسجد را مرتب باز نگه بدارند و به مردم خدمت ارائه بدهند که با توجه به مسیری که مسجد واقع شده است این از ضرورت هاست.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، خاطرنشان کرد: ضرورت دوم محل منطقه و مردم که در یک چنین جایگاهی، با ویژگی های خاص خودش می طلبد که حتما یک مرکز فعال، یک مرکز فعال فرهنگی که خدمات فرهنگی مستمر ارائه بدهد داشته باشد و مردم منطقه به شدت به یک چنین پایگاهی نیازمندند.

امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: ضرورت سوم، ضرورت ایجاد مرکز فرهنگی است؛ اضافه بر اینکه در مسیری که این مسجد هست و اقتضا می کند، اضافه بر ضرورت منطقه ای و محل، اصل پایگاه مذهبی ضرورت است؛ ما هر مقدار بتوانیم پایگاه های مذهبی مان را گسترش و توسعه بدهیم، آسیب های اجتماعی را کاهش داده ایم و به رشد مردم و منطقه و فکر و دین و ایمان مردم خدمت ارائه داده ایم.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: این سه مسئله اقتضا می کرد که همه تلاشمان را به کار بگیریم که اینجا آن پایگاهی که مد نظر استان است، شکل بگیرد که به فضل پروردگار تا امروز به اینجا رسیده است و هنوز خیلی فاصله داریم.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام اضافه کرد: انصافا هیئت امنا و امام جماعت و اهالی محل تلاش های گسترده و بسیار خوبی داشته اند و واقعا دغدغه داشته اند که اینجا گسترش پیدا بکند که وقتی این ضرورت ها در کنار هم قرار گرفت تصمیم گرفتیم به هر شکل ممکن این زمین را خریداری کنیم که اینگونه شد و یک مبلغ تقریباً 70 میلیون تومانی از طرف خود مسجد و ما هم از طریقی یکصد میلیون تومان مساعدت کردیم و 170 میلیون تومان زمین خریده شد که به این مسجد ملحق بشود.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: یک مشکل بزرگی که وجود دارد ساختمانی است که اینجا قرار گرفته است و حیف است یک چنین مسجدی با این اهداف بلند و این ساختمان جلوی آن باشد هرچند ظاهراً صاحبش اعلام آمادگی کرده است که به شکلی آن را معاوضه کند و همراهی بکند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام افزود: اگر این ساختمان هم اضافه شود، می طلبد که کمک بشود و امکاناتی گذاشته بشود، اگر باید زمینی داده بشود یا معاوضه ای صورت بگیرد و این زمین به مسجد ملحق بشود.

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: طرحی را که از مسجد آماده کرده اند، تقریبا یک طرح جامع است و به گونه ای است که در آینده هم بشود همه این ها، به آن ملحق بشود و این طرح فاز به فاز در نظر گرفته شده است که این زمین فاز اول است و در فاز دوم مسجد به آن ملحق می شود و اگر این ساختمان هم ملحق بشود، فاز سوم هم اتصال این ساختمان به مسجد است که اینجا یک مجموعه فرهنگی بسیار بسیار جامع و ارزشمند می شود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: برای ساخت قسمت اول من به مقام معظم رهبری متوسل شدم و رهبر معظم انقلاب یک مبلغ مختصری را به عنوان قدم اولیه عنایت کردند که به هر حال نمکی که رهبر معظم انقلاب در این مسائل بریزند، نمک بابرکتی است، ما همان را ملاک اولیه و آغاز کار قرار دادیم، به امید اینکه همه استان فعال بشود و هر کسی به هر شکلی که می تواند، سهمش را ایفا بکند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه شأن مردم این منطقه اقتضا می کند که یک پایگاه مهم فرهنگی داشته باشند، اظهار کرد: این محله از جهات عدیده هم اقتضا می کند، که یک پایگاه خوبی اینجا شکل بگیرد، که ان شاءالله کار با کمک های شما خوبان امروز آغاز می شود، و متوقف هم نمی شود زیرا شما عزم راسخ و همت بلند دارید و روزی را شاهد خواهیم بود که آن پایگاه بزرگی که شأن مرکز استان و این محله است، در اینجا شکل بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با تشکر از اهالی محل، خاطرنشان کرد: قطعا اهالی محل هم در این جهت کمک و همراهی می کنند و همه دست به دست هم می دهیم که این مرکزی که آبروی مرکز استان و ضرورت منطقه است، به زودی شکل بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به برگزاری مراسم شهادت ایام فاطمیه در این زمین طی سه سال گذشته، افزود: این کار هم به برکت عنایت حضرت زهرا(سلام الله علیها) است، جایی که نام حضرت صدیقه کبری(سلام الله علیها) باشد اینجور برکات دارد و یقین دارم که برکات سیل گونه به برکت حضرت زهرا(سلام الله علیها) اینجا شاهد خواهیم بود.

ارسال نظرات