نقش معلمان خودسازی، دگرسازی و جامعه سازی است

مسئول تعلیم و تربیت سپاه امام رضا علیه السلام نقش معلمان را خوسازی، دگرسازی و جامعه سازی دانست.
کد خبر: ۹۰۴۳۲۶۶
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام و المسلمین حمیدی فر در نخستین کارگروه یاوران ولایت که ویژه بسیجیان فرهنگی در مشهد مقدس برگزار شد اظهار کرد: جایگاه معلمان در جامعه جایگاهی بزرگ و ارزشمند است.

وی با بیان اینکه تربیت یکی از معقوله های بسیار مهم در جامعه هستند عنوان داشت: تربیت اساره آدم و خروجی انسان است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه، انبیاء الهی و اهل بیت علیه السلام برای تربیت انسان‌ها دغدغه مند بودند، خاطرنشان کرد: اگر هر معلم یک دانش آموز را برای انقلاب تربیت کند قطعا کفایت می‌کند چرا که امر تربیتی بسیار سخت است.

حمیدی فر با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب مدظله العالی بیان کرد: درخواست امروز رهبر ما از بسیج و فرهنگیان انسان سازی است.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه امام رضا علیه السلام تصریح کرد: ما برای استمرار انقلاب انسانهایی را به معنای درست انقلابی تربیت نکرده ایم.

وی افزود: معلمان در امر انسان سازی انقلاب سهم بسیاری دارند که باید اجرایی شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه دو نوع تربیت فردی و اجتماعی داریم اظهار کرد: ما معتقد هستیم بهتری راه و حربه ای که می تواند راه تربیت را ایجاد کند ایجاد یک تشکیلات است و چاره ای برای استمرار انقلاب جز ایجاد کار تشکیلاتی نداریم.

حمیدی فر با تاکید بر اینکه مسئله تعلیم و تربیت را باید جدی بگیریم، گفت: اگر بخواهیم در جامعه تحول عظیم ایجاد کنیم باید فعالیت تربیتی را اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه برای موفقیت باید کار تشکیلاتی داشته باشیم تصریح کرد: امام صادق علیه السلام در دوران خود کار تشکیلاتی انجام می داد ایشان در اوج هجمه و خفقان شاگردانی را تربیت و در مناطق مختلف قرار داد و به واسطه آن مذهب شیعی را احیا کردند و دلیل موفقیت ایشان، کار تشکیلاتی بود.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه امام رضا علیه السلام به ویژگی های کار تشکیلاتی اشاره داشت و خاطرنشان کرد: منظم بودن، با برنامه و هم‌افزایی بودن، مشخص بودن شرح وظایف،

این مقام مسئول بیان داشت: رستگارترین آدم‌ها کسانی هستند که تزکیه می‌شوند و نفس خود را تربیت کنند.

حمیدی فر گفت: تا یک معلم خود ساخته نشود نمی تواند دیگران را تربیت کنند.

وی با تاکید بر اینکه اگر معلمان در کنار کار آموزشی، کار تربیتی هم انجام دهد قطعا مشکلات امروز را در پی نخواهیم داشت تصریح کرد: برای تاثیر گذاری بر کودکان باید بر دل آنان حکومت کرد.

ارسال نظرات