۸ مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در استان

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان8 مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در استان گفت: بر اساس نیاز سنجی امسال 8 مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در استان راه اندازی می شود.
کد خبر: ۹۰۴۳۳۸۶
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۸
سید حمدلله خواهش نیک افزود: به لحاظ میزان با سوادی در سرشماری سال ۹۵، شهرستان‌های گچساران و کهگیلویه بالاتر از میانگین استان و دیگر شهرستان‌ها کمتر از میانگین هستند.
وی گفت: براساس سرشماری سال ۹۵ میانگین باسوادی استان در جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال ۹۲ و ۷ دهم درصد است.
معاون سوادآموزی آموزش و پروش استان افزود: امسال ۵ هزار و ۶۵۵ نفر در سه دوره سوادآموزی زیر پوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار می‌گیرند.
خواهش نیک اضافه کرد: پارسال شرکت کنندگان ۱۰ کلاس سوادآموزی در مناطق باشت، دهدشت، دیشموک، لوداب و یاسوج با آموزش رایانه آشنا شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: میزان باسوادی در شهرستان کهگیلویه شامل بخش‌های مرکزی، سوق، دیشموک و چاروسا از میانگین استان ۵ و ۵ دهم و از میانگین کشور ۶ و ۵ دهم درصد کمتر است.
هادی زارع پور افزود: بر اساس جمع بندی امسال در کهگیلویه هزار و ۵۳۵ نفر در سه دوره سوادآموزی انتقال و تحکیم زیر پوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار می‌گیرند.
در این نشست بررسی و پرداخت ۵ درصد عوارض شهرداری‌ها به آموزش و پرورش و برنامه ریزی برای طرح جامع افزایش باسوادی در کهگیلویه به تصویب رسید.
ارسال نظرات