آغاز اردوی دانش آموزان مناطق مرزی کشور در سنندج

پانزدهمین اردوی ملی دانش آموزان پسر مناطق مرزی کشور، از امروز به میزبانی کردستان آغاز شد
کد خبر: ۹۰۴۳۶۳۷
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، این اردوی ۴ روزه با هدف تربیت و تقویت مهارت‌های اجتماعی و تبادل فرهنگی دانش آموزان مناطق مختلف دراردوگاه شهید سلیمان خاطر شهر سنندج در حال برگزاری است.

حجت الله نریمانی افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی و بصیرتی و آشنایی با حوادث طبیعی از جمله فعالیت‌هایی است که دانش آموزان در این اردو انجام می‌دهند.

دبیر این برنامه فرهنگی گفت: ۳۰۰ دانش آموز دوره دوم متوسطه از ۸ استان کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر، اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی در این اردوشرکت دارند.

درحاشیه این مراسم نمایشگاهی از دستاورد‌ها و صنایع دستی دانش آموزان استان ها‌ی مختلف هم برپا شده است.

رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان هم گفت: دانش آموزان شرکت کننده سفیران فرهنگی هستند که پیام این رویداد فرهنگی را به سایر دانش آموزان کشور منتقل می‌کنند.

مدیر کل فرهنگی هنری، اردو‌ها و فضا‌های پرورشی وزارت آموزش و پرورش هم در این مراسم با اشاره به اینکه ذکر نام کردستان باید همراه با وضو باشد، گفت: مردم کردستان صاحبان اصلی این انقلابند چراکه رشادت‌های بسیاری برای پایداری انقلاب داشته اند.

علی رمضانی با بیان اینکه خود هم دانش آموز مناطق مرزی بوده است، افزود: مسئولیت صیانت از این انقلاب و مرز‌ها در دست همین دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه این اردو‌ها امسال برای ۱۵۰۰ نفر از دانش آموزان برگزار می‌شود، گفت: باید برای این برنامه‌های دانش آموزی بیشتر سرمایه گذاری کنیم تا نمایندگان نشر فرهنگ‌های مختلف باشند.


انتهای پیام/7727
ارسال نظرات