راه‌اندازی اورژانس هوایی بیمارستان امام حسین (ع) بیجار

مدیر شبکه بهداشت و درمان بیجار از راه‌اندازی اورژانس هوایی (باند فرود هلی‌کوپتر) در محوطه بیمارستان امام حسین (ع) بیجار برای سهولت اعزام‌های اورژانسی خبر داد که شهریورماه امسال آغاز بکار خواهد کرد.
کد خبر: ۹۰۴۴۰۴۴
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حسین جعفری در آستانه روز خبرنگار در نشستی با خبرنگاران، ضمن گرامیداشت روز خبرنگار، اظهار داشت: اصحاب رسانه پل ارتباطی میان مردم و مسوولان هستند و خبرنگاران وظیفه‌ای خطیر در راستای اطلاع رسانی و بیان مشکلات جامعه دارند.

وی در ادامه به فعالیت‌های شبکه بهداشت و درمان ۳ حوزه بهداشتی، پیش‌بیمارستانی (فوریت‌های پزشکی) و بیمارستانی اشاره کرد و گفت: این مجموعه بهداشتی دارای ۵ مرکز بهداشت روستایی و ۴ مرکز خدمات جامع سلامت در حوزه شهری است که در این مراکز ماما، بهورز، دندانپزشک، مراقبین مادران باردار و ... فعالیت دارند.

جعفری ادامه داد: شبکه بهداشت و درمان در حوزه پیش‌بیمارستانی دارای ۵ پایگاه و یک کد پشتیبان است.

وی از تجهیز آمبولانس‌های مرکز فوریت‌های پزشکی بیجار خبر داد و گفت: تعداد هشت آمبولانس در اختیار مجموعه است که کاملا تجهیز و به رده c؛ که مجهزترین سطح آمبولانس است ارتقا یافته است.

این مسوول ادامه داد: شهرستان بیجار به عنوان اولین شهرستان مجهز به سیستم دیجیتالی در کل استان کردستان است.

مدیر شبکه بهداشت بیجار از احداث کد فوریت‌های پزشکی بابارشانی خبر داد و گفت: کد ۲ شهری و کد فوریت‌های پزشکی بابارشانی در صورت اتمام کار در هفته دولت راه‌اندازی خواهد شد.

جعفری از راه‌اندازی اورژانس هوایی (باند فرود هلی‌کوپتر) در محوطه بیمارستان امام حسین (ع) بیجار برای سهولت اعزام‌های اورژانسی خبر داد که شهریورماه امسال راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی درمانگاه شبانه‌روزی معین

وی در ادامه گفت: بیمارستان امام حسین با دریافت درجه یک عمومی، با ۱۱ پزشک عمومی و ۱۷ پزشک متخصص در ۱۱ رشته تحصیلی در حال خدمات‌رسانی به شهروندان است.

جعفری در ادامه گفت: دو دستگاه سونوگرافی پیشرفته با کیفیت بالا، یک دستگاه نوار مغز و میکروسکوپ چشمی طی یک ماه گذشته به تجهیزات بیمارستان بیجار اضافه شده است.

این مسوول از خریداری دستگاه cr رادیولوژی راه‌اندازی در هفته آینده خبر داد و گفت: دستگاه رادیولوژی آنالوگ تبدیل به دیجیتال خواهد شد و در راستای تکمیل چرخه رادیولوژی سیستم نرم‌افزاری پکس رادیولوژی به صورت همزمان راه‌اندازی خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بیجار همچنین از راه‌اندازی درمانگاه شبانه‌روزی معین در این شهرستان خبر داد و گفت: در آینده‌ای نه چندان دور این درمانگاه در اورژانس بیمارستان هفت تیر راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات