وزیر نفت عربستان

تنش‌های سیاسی عربستان و کانادا صادرات نفت آرامکو را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد

در حالی که بحث‌های سیاسی بین عربستان و کانادا بالا گرفته سعودی‌ها همچنان درصدد فروش بیشتر نفت به کانادا هستند.
کد خبر: ۹۰۴۴۹۰۸
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶


به گزارش خبرگزاری بسیج، در حالی که تنش‌های سیاسی بین عربستان و کانادا بالا گرفته اما سعودی‌ها همچمنان قصد ندارند فروش نفت به این کشور را تحت تاثیر مسائل سیاسی قرار دهند.

خالد الفالح وزیر انرژی عربستان اعلام کرده است مسائل دیپلماتیک این کشور با کانادا به هیچ عنوان فروش نفت آرامکو به کانادا را تحت تاثیر قرار نخواهد داد.

خالد الفالح در اظهاراتی که در خبرگزاری دولتی این کشور منتشر شد اعلام کرده است: عرضه نفت عربستان به ملاحظات سیاسی مربوط نمی‌شود.

ریاض روز یکشنبه مبادلات تجاری با کانادا را رد کرد و سفیر کانادا در این کشور را اخراج کرد. عربستان همچنین به مبادلات پذیرش دانشجو و برنامه‌های پزشکی بین دو کشور پایان داد.

کانادا درخواست کرده بود تا فعالان حقوق بشری که در این کشور زندانی شده بودند را آزاد کند.

به گزارش فارس، تلاش عربستان برای حفظ صادرات نفت خود به کانادا از دو جهت قابل بررسی است، نخست اینکه عربستان تلاش می‌کند تا کاهش عرضه نفت از سوی ایران به دلیل تحریم‌ها را پوشش بدهد و نوعی خوش خدمتی خود را به ترامپ ثابت کند که پیش از این از این کشور خواسته بود تا تولید خود را افزایش دهد. مساله دوم اینکه عربستان تلاش می‌کند تا سهم خود رادر بازارهای جهانی از دست ندهد، چرا که در شرایط فعلی که مازاد عرضه در بازار وجود دارد و تولید کنندگان هم نسبت به قبل تقویت شده‌اند هرگونه کاهش در عرضه نفت به کانادا باعث خواهد شد سهم خود را در بازارهای جهانی از دست بدهد.

ارسال نظرات