خبرهای داغ:
عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه:

تمجید و نقد بی جا و جناح بندی ها آفتی برای رسانه هاست

عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه در آیین بزرگداشت روز خبرنگار با اشاره به ویژگی های رسانه ها گفت: تمجید و نقد بی جا از مسئولان و جناح بندی ها، آفتی برای رسانه هاست.
کد خبر: ۹۰۴۴۹۶۹
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام پور محمدی افزود: خبرنگاران و رسانه ها باید حب و بغض ها و تفکرات سیاسی را در اخبار و مطالب خود دخالت ندهند.
وی ادامه داد: خبرنگاران مسئولیت سنگینی در عرصه فرهنگ و اطلاع رسانی دارند و در این راه باید امانتداری و صداقت پیشه کنند.
حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به پیشینه خبرنگاری در تاریخ اضافه کرد: به واسطه راویان به عنوان خبرنگاران اعصار گذشته، آثار بزرگی از جمله سخنان و احادیث اهل بیت (ع) به آیندگان انتقال یافته است.
وی گفت: هزاران احادیث و سیره پیامبر اکرم (ص) توسط عالمان و راویان بزرگ حفظ و به ما رسیده است.
حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به نقش رسانه ها در جامعه افزود: با وجود مخاطب بیشتر رادیو و تلویزیون، رسانه های مکتوب از ماندگاری بیشتری برخوردار بوده و قابل استناد هستند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه گفت: خبرنگاری یکی از سخت ترین ترین و خطیرترین مسئولیت هاست از این رو فعالان این عرصه باید به دور از منافع شخصی و گروهی، در مسیر اعتلای جامعه گام بردارند.
احمد دادرس فیاض افزود: اگر فعالیت های تخصصی و حرفه ای و نیز نهادینه سازی اخلاق و رفتار حرفه ای مورد توجه خبرنگاران قرار گیرد، تاثیرگذاری بیشتری درجامعه خواهند داشت.
وی ادامه داد: پرهیز از سطحی نگری و سوار شدن بر موج ها، امانتداری، صداقت، تعهد و همگرایی زمینه ساز مهارت افزایی و تعالی رسانه ها خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها