کاهش دما مازندران را بهاری کرد

دمای هوا با تقویت جریانات خنک در مناطق ساحلی و جلگه‌ای تا ۵ و در ارتفاعات تا ۱۰ درجه کاهش می یابد.
کد خبر: ۹۰۴۵۱۲۱
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران،کارشناس هواشناسی مازندران گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه و خروجی مدل‌های هواشناسی از امشب با شکل گیری جریانات شمالی از سمت غرب استان شاهد رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهیم بود.

شعبانپور با بیان اینکه روز‌های جمعه و شنبه ۱۹ و ۲۰ مردادهوای مازندران خنک‌تر می‌شود، افزود: دمای هوا با تقویت جریانات خنک در مناطق ساحلی و جلگه‌ای تا ۵ و در ارتفاعات تا ۱۰ درجه کاهش می یابد.

وی گفت: در این مدت شاهد بارش‌های متناوب و رگباری باران و رعدوبرق و احتمال جاری شدن روان آب‌ها در مناطق کوهستانی و معابر درون شهری مازندران خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی مازندران افزود: با توجه به وقوع بارش رگباری بالاآمدن آب رودخانه‌ها دور از انتظار نیست.

شعبانپور با بیان اینکه دریای خزر در این مدت مواج و طوفانی خواهد بود، گفت: دریا در این مدت برای شنا و تردد قایق‌های تفریحی مناسب نیست.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران نیز گفت: شهروندان مازندرانی و مسافران شمال امروز و روز‌های ۱۹ و ۲۰ مردادماه از برپایی چادر و اقامت در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مناطق کوهستانی سیل گیر خودداری کنند.

علی اصغر احمدی از همه نیرو‌های امدادی و خدماتی خواست، با آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی، آمادگی لازم برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی بویژه در راه‌های ارتباطی اصلی و فرعی را داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها