پیگیری مستقیم درخواست های مردم توسط استاندار

استاندار با حضوردر مرکزتلفنی ۱۱۱ سامانه الکترونیکی پاسخگویی و ارتباطات مردمی استانداری به صورت حضوری و تلفنی به درخواست متقاضیان پاسخ داد.
کد خبر: ۹۰۴۵۸۹۲
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۲
استاندار راه اندازی میز خدمت در دستگاه‌های سامانه الکترونیکی پاسخگویی و ارتباطات مردمی استانداریاجرایی استان را یکی از برنامه‌های مهم دولت در راستایی تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی به مطالبات مردم در چهارچوب برنامه‌های ملی دولت دانست و گفت: در استان تمهیداتی فراهم شده که مامسئولان بتوانیم هم به صورت حضوری و هم به صورت ارتباط تلفنی مسائل و مشکلات مردم را رصد و پیگیری کرده و برای رفع، آن‌ها را به دستگاه‌های اجرایی ارجاع دهیم.
آقای احمدی با بیان اینکه امروز در مرکز سامانه الکترونیکی پاسخگویی و ارتباطات مردمی استانداری از طریق ارتباط تلفنی مشکلات و درخواست‌های ۲۰ نفر از هم استانی‌ها بررسی و راهکار‌های لازم ارائه شد افزود: بخش قابل توجهی ازدرخواست‌هایی که مردم امروز مطرح کردند در حوز‌های عمومی از جمله مشکلات شهرداری ها، زیرساخت‌های شهری، دهیاری‌ها و مسائل آب بود که این امر حاکی از مشارکت و پیگیری مردم استان در موضوعات عمومی است و این امر قابل تقدیر است.
استاندار مشکلات واحد‌های تولیدی، ومشکلات بانکی را از دیگر درخواست‌های مردم استان در این ارتباط تلفنی بیان کرد و ادامه داد: از دیگر درخواست‌های مردم در این ارتباط تلفنی فردی و بیشتر در حوزه اشتغال از سوی فارغ التحصیلان دانشگاهی مطرح و تاکید شد در بحث استخدامی‌ها و اشتغال در اداره‌های دولتی قانون رعایت شده و فرصت برابر برای همه متقاضیان نیز فراهم شود.
آقای احمدی با اشاره به اینکه دولت در کنار فرایند آزمون‌ها و استخدامی‌های موجود دولتی تسهیلات خوبی به ویژه در مناطق روستایی با اولویت فارغ التحصیلان دانشگاهی در نظر گرفته است گفت: در این ارتباط تلفنی متقاضیان را راهنمایی و هدایت کردیم برای دریافت این تسهیلات به سامانه‌های دستگاه‌های متولی از جمله سازمان صنعت، و معدن و تجارت و اداره کل تعاون، کار، رفاه و امور اجتماعی مراجعه کرده و با کارآفرینی، هم برای خود و هم برای دیگران شغل ایجاد کنند.
استاندارادامه داد: در این ارتباط تلفنی مکالمات مردم ضبط شده و از طریق دفتر اقتصادی و بازرسی استانداری تا نتیجه نهایی دردستگاه‌های اجرایی پیگیری می‌شود.
مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: سامانه سامد (تلفنی ۱۱۱) با ابتکار دولت دوازدهم از ابتدای سال جاری و با هدف پاسخگویی به مطالبات مردم در استان راه اندازی شد.
محمود مومن نسب افزود:با راه اندازی این سامانه مردم می‌توانند از سراسر استان و بصورت ... حضوری مطالبات و در خواست‌های خود را با استاندار و مدیران کل و روسای ادارات و نهادا و حتی بخش خصوصی مطرح کنند.
مومن نسب با بیان اینکه این مورد دومین بار است که استاندار به حضور در این مرکز به درخواست‌های مردم پاسخ می‌دهد گفت:: این زمینه فراهم است که مدیران کل و دیگر روسای ادارات حتی در حوزه‌های قضایی و نظامی نیز با حضور در این سامانه در خصوص مشکلات و درخواست‌های مردم پاسخ دهند.
وی با اشاره به اینکه درخواست‌های ضبط شده مردم از دستگاه‌های اجرایی در این سامانه حداکثر پس از یک ماه از طریق تلفن همراه به انان اطلاع رسانی می‌شود گفت:: ۱۰۰ درصد درخواست‌های قانونی مردم از طریق این سامانه سامد به سرانجام می‌رسد.
ارسال نظرات