کارشناس مسایل دینی و مذهبی:

ازدواج بزرگترین مانع فساد و تباهی جامعه است

حجت الاسلام سیدمحمدرضا علوی، گفت: برای پیشگیری از استمرار روند افزایش سالانه نرخ وقوع طلاق، هریک از جوانان باید چاره را در خود و نه در بیرون خود، جست و جو کنند.
کد خبر: ۹۰۴۶۱۴۹
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام سیدمحمدرضا علوی، در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: دین اسلام به ازدواج اهمیت فراوان داده است. قرآن ازدواج را مایه آرامش دانسته و به مسلمانان توصیه کرده است که مردان و زنان بی‌همسر خود را همسر دهند.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی افزود: بر طبق روایات، ازدواج بزرگ‌ترين نعمت، پس از نعمت اسلام‌، سنّت پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم)، نگه‌دارنده نصف يا دو سوم دين، خير دنيا و آخرت و افزایش ‌دهنده روزی است و پست‌ترين مردگان مسلمانان، كسانى‌اند که ازدواج‌ نکرده‌ می‌میرند.

حجت الاسلام علوی گفت: سفارش اسلام در ازدواج، توجه به هم شأنی عروس و داماد است و یکی از مهم ترین موارد هم شأنی، هم ترازی در ایمان و اسلام است. در جریان ازدواج حضرت فاطمه (سلام الله علیها) نیز افراد زیادی خواهان ازدواج با ایشان بودند؛ کسانی که از جایگاه اجتماعی یا اقتصادی بالایی برخوردار بودند، ولی همه آنها با جواب رد روبرو شد.

وی ادامه داد: اصحاب پیامبر فهمیده بودند که جریان ازدواج فاطمه (سلام الله علیها)  آسان نیست و هر فردی نمی تواند با او ازدواج کند؛ هرچند جایگاه مادی و اجتماعی بالایی داشته باشد.

علوی اظهار کرد: همه درک کرده بودند، که همسر حضرت فاطمه(سلام الله علیها) باید شخصیتی باشد که از نظر کمالات معنوی و سجایای اخلاقی، پشت سر پیامبر بوده و چنین فردی کسی نبود غیر از علی بن ابی طالب علیه السلام، تا جائی که پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) همواره می فرمودند که اگر امیرالمومنین علی(علیه السلام ) آفریده نمی شد کسی که لایق همسری فاطمه (سلام الله علیها) باشد وجود نداشت.

حجت الاسلام سيد محمد رضا علوی در ادامه  گفت: امروزه متاسفانه معیار ازدواج تغییر کرده و متاسفانه آمار طلاق در کشور ما به طرز وحشتناکی رو به افزایش گذاشته است و دلیل اصلی این امر دور شدن از معیار های اسلامی است.

این کارشناس مسایل دینی، ازدواج را بزرگترین مانع فساد و تباهی جامعه دانست و تأکید کرد: برای پیشگیری از استمرار روند افزایش سالانه نرخ وقوع طلاق، هریک از جوانان باید چاره را در خود و نه در بیرون خود، جست و جو کنند.

وی افزود: بی تردید، با تغییر درون و تلاش برای کسب مهارت های باهم زیستن می توان این معضل اجتماعی را چاره نمود و این گونه است که در کتاب آسمانی مان تمام آیات در جهت محدود کردن افراد برای انجام طلاق و ترغیب ایشان به رجوع و بازگشت می باشد.

این کارشناس مسایل دینی گفت: از طلاق به عنوان منفورترین حلال نام برده شده است و از این واقعه عرش الهی می لرزد و البته هیچ وقت دیر نیست و برای شروع مجدد هیچگاه نباید زمان را از دست داد.

 

ارسال نظرات