خبرهای داغ:
مدیر امور عشایر استان تهران:

بیماری تب کریمه کنگو در دام عشایر تهران وجود ندارد

مدیر امور عشایر استان تهران گفت: موردی از بیماری تب کریمه کنگو در دام عشایر استان تهران مشاهده نشده است.
کد خبر: ۹۰۴۶۳۸۷
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸

به گزارش سرویس بسیج عشایری خبرگزاری بسیج، هاتف ممیزی در حاشیه افتتاح پروژه تامین آب عشایر «سامان عرفی سرسکی» دماوند اظهار داشت: امسال با توجه به پوشش مناسب واکسیناسیون دام ها و تمهیداتی در خصوص انگل زدایی در دام در قشلاق ها و میان بندها، خوشبختانه موردی از تب کریمه کنگو در استان تهران مشاهده نشده است.

به گزارش مهر، وی گفت: در قالب برنامه ساماندهی عشایر استان تهران خدماتی مانند تامین زیرساخت های اصلی کوچ مانند آب، راه، سوخت فسیلی و تامین مایحتاج اصلی مانند نهاده های دامی به عشایر ارائه می شود.

 

ممیزی افزود: اصلی ترین وظیفه ما کاهش مسیر و سهولت کوچ عشایر است و در این راستا سعی کردیم زیرساخت ها ی لازمرا فراهم کنیم.

 

مدیر امور عشایر استان تهران با بیان این که ۷۵ درصد از عشایر دماوند از شاخص های اصلی کوچ برخوردار هستند، گفت: حدود ۳۵۰ خانوار عشایری ساکن و بومی در دماوند حضور دارند، که در فصل کوچ این تعداد تا ۶۰۰ خانوار که از شهرستان هایی مانند ورامین، پاکدشت، ری، ملارد و اسلامشهر وارد حوزه ییلاقی دماوند می شوند، افزایش می یابد، که تعداد راس دام هر خانوار به طور میانگین ۲۷۰ الی ۲۸۰ راس است.

 

ممیزی گفت: جامعه عشایری استان تهران با در اختیار داشتن یک دهم درصد از جمعیت این استان، ۲۰ درصد نیاز گوشت قرمز دام سبک استان تهران را تامین می کنند.

 

وی بیان داشت: به دلیل وضعیت استقرار عشایر در مناطق و پراکنش آنها در سامانه های عرفی و دسترسی سخت آنها به شهر، یک مرکز ارائه خدمات بهداشتی در شرق منطقه ییلاقی «لار» با مساعدت آب منطقه ای راه اندازی شده است، تا خدمات بهداشتی و درمانی، دامپزشکی، منابع طبیعی و کنترل چرا در مرتع به عشایر انجام شود.

انتهای پیام /

ارسال نظرات