سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خبر داد:

معرفی دستگاههای ناموفق در آینده ای نزدیک

سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: دستگاههایی که عملکرد مناسبی ندارند در جلسات آینده شورای اداری استان معرفی خواهند شد.
کد خبر: ۹۰۴۶۷۰۲
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی استانداری، محمد هادی مرعشی، سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان که با دستور کار بررسی نارضایتی‌های اجتماعی به ریاست سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استاندای و با حضور اعضاء کارگروه مربوط تشکیل جلسه داد، گفت: تلاش و برنامه ریزی دشمن به نحوی است تا بتواند حس نا امیدی و احساس عدم اعتماد به مسئولین را به مردم القاء کند و در این بین مطالبات صنفی، کارگری، کارمندی و بازنشستگان و لجام گسیختگی افزایش نرخ ارز و طلا به این موضوعات دامن می‌زند.

وی با تاکید بر اینکه، دستگاه‌های دولتی باید کمک هم باشند تا مشکلات مردم در سطح اجتماعی پیگیری و مرتفع شود و به ابعاد امنیتی کشیده نشود، افزود: بخشی از نارضایتی‌های مردمی به عملکرد برخی از نهاد‌ها برمی گردد، لذا مسئولین برای رفع این نارضایتی‌ها باید از خود مجموعه شروع کنند.

مرعشی خاطرنشان کرد: اگر تخلف و عدم رسیدگی به امورات در دستگاهی وجود دارد به راس هرم مدیریتی دستگاه برمی گردد و نشان دهنده عدم اشرافیت مدیر دستگاه به مجموعه تحت امر و یا عدم حرف شنوی از مدیریت دستگاه وجود دارد که اگر چنین روندی در مجموعه وجود داشته باشد مدیر مجموعه خودش باید از مسئولیت کناره گیری کند.

سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری ادامه داد: استانداری به عنوان دستگاه عالی نظارتی بر همه دستگاه اجازه ورود و رسیدگی به موضوعات داخلی و مشکلات را دارد و بر همین مبنا دفترمدیریت عملکرد و بازرسی امور حقوقی استانداری کاربازرسی از ادارت را آغاز کرده و به طور جدی دنبال می‌کند.

وی به کلام امیر مومنان علی(ع) به مسئولین اشاره کرد که می‌فرماید: برای نظارت بر عملکرد مجموعه فرد مورد وثوقی را بگمارید تا موضوعات تا گزارش‌های سالم را به شما بدهند و شما منشاء تصمیم گیری باشید.

مرعشی تاکید کرد: بر همین اساس درخواستم این است که افراد مورد وثوق را مشخص کنید تا به صورت غیرمحسوس در دستگاه‌های زیرمجموعه امور را پیگیری و نظارت نمایند.

معاون استاندار تصریح کرد: مردم، ولی نعمت ما هستند به گونه‌ای نباشد که مردم این نارضایتی‌ها را به استانداری منعکس کنند و استانداری بخواهد ورود پیدا کند. ما قطعا گلایه مندی‌های مردم را ثبت می‌کنیم و اگرسطح نارضایتی مردم در رسیدگی به اموراتشان به مرحله‌ای برسد که به خط قرمز برسد این موضوع مورد اغماض استانداری قرار نخواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری همواره بر برخورد درست با مردم به عنوان، ولی نعمت تاکید شده است افزود: شما مسئولین به تناسب موقعیتی که در اختیار گرفته اید اگر درست کار نکنید و فرد همتراز شما در بیرون که شرایط خدمت برایش فراهم نشده احساس تبعیض کند شما نه تنها گناهکارید و حقوق شما حلال نیست بلکه باید پاسخگوی مقام بالاتر باشید.

مرعشی گفت: باید به گونه عمل کنیم که مردم احساس تبعیض نکنند چرا که در خارج از مجموعه افراد زیادی وجود دارند که بلحاظ توانمندی و تخصص واجد شرایط هستند، اما زمینه خدمت برایشان فراهم نشده است.

وی در پایان گفت: دستگاه‌هایی که شرایطی را فراهم کرده اند که مدت زمان حضور ارباب رجوع در دستگاه کوتاه شده است جای تقدیر دارد و همه دستگاه‌ها باید این موضوع را مد نظر قرار دهند.
ارسال نظرات