فرمانده سپاه تهران بزرگ:

تصویب قوانین در دوران سربازی باید بگونه ای باشد که منجر به کسب مهارت و افزایش انگیزه در سربازان شود

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول ا...(ص) تهران بزرگ در همایش مهارت آموزی کارکنان وظیفه گفت: باید برای خدمت سربازی مشمولان طوری برنامه ریزی شود که وقتی سربازان وظیفه به خدمت اعزام می شوند احساس اتلاف وقت و بی انگیزگی نکنند.
کد خبر: ۹۰۴۶۸۷۷
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، سردار یزدی، فرمانده سپاه محمد رسول ا…(ص) تهران بزرگ در همایش مهارت آموزی کارکنان وظیفه گفت: باید برای خدمت سربازی مشمولان طوری برنامه ریزی شود که وقتی سربازان وظیفه به خدمت اعزام می شوند احساس اتلاف وقت و بی انگیزگی نکنند. متاسفانه گاهی اوقات تصویب برخی قوانین موجب می شود که از ارزش خدمت سربازی کاسته شود. 

وی افزود: معمولا در جامعه به سربازها با حس ترحم نگاه می شود؛ در حالی که این نگاه باید اصلاح شود تا فلسفه خدمت سربازی که همان به وجود آمدن حس مسئولیت اجتماعی و فراگیری ایثارگری در جوان و نوجوان ماست، محقق شود.  

فرمانده سپاه تهران بزرگ در ادامه گفت: خدمت سربازی به منزله ورود به یک اجتماع بزرگ است تا جوان سرباز یاد بگیرد خودخواه نباشد برای همین ما وظیفه داریم در دوران خدمت مقدس سربازی فضای مناسبی را برای تحقق اینگونه آرمان های متعالی برای او فراهم کنیم تا جوان، احساس خوبی نسبت به خدمت سربازی داشته باشد چرا که همین جوان و نوجوان در آینده پستی را اختیار خواهد کرد و چنانچه وی دوران سربازی بدی را گذرانده باشد ممکن است رفتارهای ناهنجاری را در پست های اشغال شده از خود بروز دهد.  

یزدی در پایان خاطرنشان کرد: مسئولین ما باید تا آنجا که امکان دارد با نیروی وظیفه حس دوستی و رفاقت را برقرار نمایند و مورد قبول ما نیست که اگر شخصی خطای کوچکی مرتکب شد با او با اشدّ مجازات برخورد شود. اگر با سرباز رفاقت کنیم او هم با ما رفیق خواهد شد، همانطور که مقام معظم رهبری «مد ظله العالی» فرمودند که باید در دوران خدمت سربازی به جوانان، "مهارت" آموزش داده شود. ممکن است فردی لیسانس ادبیات داشته باشد و در خدمت سربازی مثلا لوله کشی یاد بگیرد. حداقل فایده ی این کار این است که او در خانه می تواند کارهای فنی را خودش انجام دهد. از شما خواهش می کنم با سربازها خوب برخورد کنید.

ارسال نظرات