نماینده سابق مردم یزد در مجلس گفت: حمایت رهبر انقلاب از دولت به معنای حمایت از عملکردهای آن نیست بلکه رهبر انقلاب از ماهیت دولت‌هایی که با رأی مردم روی کار آمدند حمایت کردند.
کد خبر: ۹۰۴۷۴۱۵
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، بیانات اخیر رهبر انقلاب که در جمع اقشار مختلف مردم ایراد شد با نکات مهم قابل توجهی همراه بود. ایشان بر لزوم واقع بینی نسبت به اوضاع کشور تأکید کردند و رویکرد سیاه و سفید دیدن مسائل جامعه را نقی کردند.

اما یکی از بخش‌‍‌های مهم بیانات ایشان به نوع مواجهه با دولت مربوط می شود. رهبر انقلاب در شرایطی که نسبت به عملکرد دولت انتقاد کردند و به عنوان مثال به صراحت بی تدبیری های دولت در زمینه توزیع ارز را مورد انتقاد قرار دادند، اما در عین حال از کلیت دولت حمایت کردند و فرمودند کسانی که می گویند دولت باید کنار برود در زمین دشمن بازی می کنند.

این نوع مواجهه رهبر انقلاب با دولت به خاطر این است که دولت با رأی میلیونی مردم روی کار آمده و رهبری با این رویکرد در واقع از جمهوریت نظام پاسداری کردند و راه را برای کار کردن دولت بیش از پیش هموار کردند.

در همین ارتباط محمد صالح جوکار در گفتگو با یزدرسا با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب گفت: سخنان اخیر رهبر انقلاب که در جمع مردم استان ها ایراد شد از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

وی افزود: البته حمایت رهبر انقلاب از دولت چیز تازه ای نبود به طوری که ایشان در همه ادوار از دولت های مختلف حمایت کرده اند.

نماینده سابق مردم یزد در مجلس اضافه کرد: حمایت های ایشان از دولت ها و از جمله از دولت کنونی با هدف این است که دولت کارها را پیش ببرد و برای حل و فصل مشکلات مردم گام بردارد.

جوکار خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب از دولت حمایت کردند اما در عین حال از کم کاری ها و کوتاهی های دولت هم انتقاد کردند. به عنوان مثال ایشان به صراحت از بی تدبیری مسئولین دولتی در زمینه توزیع ارز گفتند.

وی تأکید کرد: حمایت ایشان از دولت به معنای حمایت از عملکردهای آن نیست بلکه رهبر انقلاب از ماهیت دولت حمایت کردند.

نماینده سابق مردم یزد در مجلس اظهار داشت: در واقع ایشان از دولتی که با رأی مردم روی کار آمده و خود رهبری نیز این رأی را تنفیذ کرده اند، حمایت کردند.

جوکار تصریح کرد: دولتی ها نباید به این حمایت اکتفا کنند و بگویند خب حالا که حمایت رهبری وجود دارد پس کافی است! نه آن‌ها باید کار کنند و برای حل مشکلات مردم گام بردارند.

وی همچنین گفت: دولت نباید به بهانه تحریم‌ها امور را رها کند و نمی‌شود همه گناه‌ها را به دوش تحریم‌ها انداخت.

جوکار ادامه داد: تحریم‌ها هم تأثیر دارند اما سهم عمده مشکلات مربوط به مدیریت داخلی می‌شود و این حرفی است که خود دولتی‌ها قبلا می‌گفتند. لذا انتظار این است که دولت نسبت به سر و سامان دادن وضعیت کشور همت کند و مشکلات را صرفه به تحریم ها حواله ندهد.
ارسال نظرات