امام جمعه موقت خرم‌آباد

شدیدترین مجازات برای محتکران اقتصادی اجرا شود

امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: خیانت احتکارکنندگان، گران‌فروشان و اخلالگران اقتصادی خیانتی بسیار بزرگتر از آن شلیک ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربر ایرانی است و البته مجازات بیشتری نیز دارد.
کد خبر: ۹۰۴۷۵۶۴
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام قاسم متقی‌نیا امروز در خطبه‌های نمازجمعه ضمن گرامی‌داشت سالروز بازگشت افتخارآمیز آزادگان به میهن اسلامی، اظهار کرد: آزادگان مصداق صابرین، مخلصین، صالحین و نجات یافتگانی بودند که خداوند متعال در مورد این گروه از افراد فرمودند پاداش آنان با من است.

وی خاطرنشان کرد: مثل مومن مثل ساقه گیاه است که در برابر طوفان‌ها و امتحان‌ها قرار دارد و مثل منافق آن چوب خشک یا آهن‌پاره‌ای است که طوفان به آن ضرر نمی‌رساند.

امام جمعه موقت خرم‌آباد با بیان اینکه انبیاء الهی و ائمه اطهار در امتحان شدن پیشگام بودند، افزود: حضرت رسول(ص) که برترین مخلوق خلقت بود بیشتر از همه امتحان و آزموده شد.

متقی‌نیا بیان داشت: امتحان‌های سخت الهی برای مومن درجه و معیاری برای رشد او است، مومن به وسیله بلا و باران مشکلات و گرفتاری‌ها امتحان شده تا مقرب درگاه الهی گردد.

وی امتحان الهی را آزمونی برای تمامی افراد خواند و گفت: خداوند تمامی افراد را امتحان کرده و به شرط استقامت و تقواورزیدن نصرت و پیروزی را نصیب آنان می‌نماید و البته که خدای متعال خلف وعده نمی‌کند.

امام جمعه موقت خرم‌آباد تصریح کرد: در فضای عمومی جامعه امروز دو پرسش سیاسی مطرح است؛ نخست اینکه اگر با آمریکا مذاکره نکنیم جنگ خواهد شد؟

وی افزود: در پاسخ بایستی گفت که دشمن زمانی وارد جنگ می‌شود که بداند به‌طور قطع پیروز است و امروز به این نتیجه رسیده که اگر یکی بزند ده تا خواهد خورد و لذا وارد جنگ نخواهد شد.

متقی‌نیا با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی طی 40 سال گذشته هیچ‌گاه آغازگر جنگی نبوده است، یادآور شد: سوال دوم در خصوص مذاکره با آمریکا است که پاسخ آن را می‌توان در سرگذشت کشورهای همسایه‌ای دید که با وجود نوکر محض بودن و سازش کردن، اما اکنون با تحریم آمریکا روبه‌رو هستند.

وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال مطالبه است و نه مذاکره، اظهار داشت: آمریکا متکی به سه عنصر زور نظامی، رسانه‌ای و پولی است و بنابراین قصد مذاکره با ایران را ندارد، ضمن اینکه هیچ‌گاه نیز از منافع خود کوتاه نمی‌آید.

امام جمعه موقت خرم‌آباد با تاکید بر اینکه پایان مذاکره با طرف دغل کار از پیش مشخص است، بیان داشت: دشمن از ایران امتیاز نقد به شرط وعده می‌خواهد، آن هم وعده‌هایی توخالی که بارها ثابت شده همانند آب خوردن نقض می‌شوند.

متقی‌نیا بخش عمده مشکلات اقتصادی را مربوط به مدیریت‌های داخل کشور دانست و افزود: بخش کمی از مشکلات اقتصادی به مسائل خارجی مربوط است و بخش عمده آن به موضوع مدیریت‌های قانون‌گذاری و مسوولیت‌های اجرایی داخل کشور مربوط است.

وی ضمن تاکید بر اینکه برای حل مشکلات داخلی راه حل داخلی وجود دارد، گفت: تصمیمات قاطع، عمل بدون هرگونه ملاحظه و اجرای تصمیمات در مقابل با فساد 17 سال است که توسط مقام معظم رهبری بیان می‌شود.

امام جمعه موقت خرم‌آباد با ابراز اینکه مبارزه با فساد نبایستی سیاسی شود، خاطرنشان کرد: مبارزه بایستی سبب وحدت و نه اختلاف شود، مبارزه با فساد باید با قاطعیت در برخورد با تروریست‌های اقتصادی و ضدانقلاب‌های اقتصادی انجام شود.

متقی‌نیا بیان داشت: خیانت احتکارکنندگان، گران‌فروشان و اخلالگران اقتصادی خیانتی بسیار بزرگتر از آن شلیک ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربر ایرانی است و البته مجازات بیشتری نیز دارد.

وی با تاکید بر اینکه قوه قضائیه نخست بایستی برخورد قاطعانه را از دانه درشت‌ها شروع کند، افزود: قوه قضائیه بایستی مسوولین خطاکار را در هر منصبی مجازات کرده و آن را به اطلاع عموم برساند.

امام جمعه موقت خرم‌آباد خطاب به این نهاد قضائی بیان داشت: دشمن تمام حیثیت ملت ایران را مورد هدف قرار داده است، آیا با ستون پنجم اقتصادی، با جاسوس اقتصادی و با سرباز اقتصادی با مماشات برخورد می‌کنند؟

متقی‌نیا ادامه داد: مردم منتظر اقدام مسوولان قوه قضائیه هستند، باید همانند دادگاه‌های متخلفین اقتصادی در تهران، در مراکز استان‌ها نیز این دادگاه‌ها برگزار شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن محکوم کردن کشتار کودکان یمنی توسط هواپیماهای سعودی و آمریکایی اشاره و تصریح کرد: امروز بزرگترین جنایت‌های قرن با کپی‌برداری آل سعود خائن از آمریکا در مقابل چشمان نابینای مدعیان حقوق بشر در حال انجام است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات