امام جمعه هرات:

مشکلات کشور ربطی به تحریم‌ها ندارد /اعتماد به آمریکا تصور باطل است

امام جمعه هرات با بیان اینکه عامل مشکلات اقتصادی امروز تحریم ها نیست، اظهار داشت: این مشکلات ناشی از سوء مدیریت ها است.
کد خبر: ۹۰۴۷۸۸۶
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم؛ خطیب نماز جمعه هرات در خطبه های این هفته خود در جمع نمازگزاران هراتی رعايت تقوي الهي را عامل تقرب به درگاه خداوند دانست.
حجت الاسلام محمد علی جعفری با اشاره به کودتای 28 مردادماه ،این روز را لکه ننگین دخالت آمریکا در کشور برشمرد و تصریح کرد: کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، با طراحی گسترده و امکانات مالی و نظارت سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) و بهره گیری از کمک شبکه های جاسوسی انگلیس و مطبوعات زنجیره ای عملی شد.
وی افزود: این کودتا سبب سقوط حکومت ملی ایران و استمرار رژیم دیکتاتور و استبداد سلطنتی شد.
جعفری با بیان اینکه هدف دولتمردان آمریکایی نابودی اسلام است و تا رسیدن به این هدف از هیچ دشمنی دریغ نمیکنند،خاطر نشان کرد: اعتماد به آمریکا یک تصور باطل است و هرگاه در طول تاریخ به آنان اعتماد کردیم ضربه خوردیم.
امام جمعه هرات گفت: آمریکا در مذاکرات صورت گرفته از فرمول وعده نسیه و امتیاز نقد استفاده کرد و ما نیز متاسفانه آنرا در زمینه فناوری هسته ای آن اجرا کردیم.
خطیب نماز جمعه هرات در ادامه بااشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری گفت: پاسخ منفی و قاطعانه به پیشنهاد مذاکره آمریکایی‌ها، توضیحات مربوط به اوضاع اقتصادی داخلی و وضعیت معیشت مردم و توصیه‌ها به وحدت سیاسی و عمومی مردم و مسئولان و لزوم هم‌افزایی آنان ۳ محور اصلی فرمایشات مقام معظم رهبری بود.
وی با بیان اینکه عامل مشکلات اقتصادی امروز تحریم ها نیست، اظهار داشت: این مشکلات ناشی از سوء مدیریت ها است، البته آثار تحریم ها را نادیده نمی توان گرفت، اما نباید تمام کوتاهی ها و سوء تدبیرها را به گردن تحریم انداخت.
جعفری گفت: مسئولین و اقتصاددانان میتوانند با طرح یک برنامه ریزی قوی و مدیریت صحیح مشکلات اقتصادی کشور را حل و فصل نمایند.
امام‌ جمعه هرات۲۶ مرداد سالروز ورود تاریخی آزادگان به میهن و همچنین سالروز کشتار زائران خانه خدا در سال ۶۶ به دست رژیم آل سعود را نیز گرامی داشت.
ارسال نظرات