شنبه‌های انقلاب(۱۸)/ رئیس اسبق سازمان بهزیستی در کمیته رفاه و ارتقای سطح زندگی:

به برکت انقلاب، ۲۲۰۰ مرکز توانبخشی و ۲۴ هزار مرکز خدمات اجتماعی در خدمت سالمندان و معلولین هستند

اسفندیاری گفت: فعالیت اورژانس اجتماعی یکی از افتخارات جمهوری اسلامی است که تنها در ۴ یا ۵ کشور جهان رواج دارد.
کد خبر: ۹۰۴۷۹۵۳
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از فرهنگ سدید، دکتر احمد اسفندیاری، رئیس اسبق سازمان بهزیستی کشور در هجدهمین شنبه انقلاب با موضوع رفاه و ارتقای سطح زندگی که به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد در سخنانی اظهارداشت: انقلابیون از بطن جامعه و قشر محروم بودند، به همین دلیل بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نهاد‌های حمایتی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و ... تاسیس شد تا در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی به فعالیت بپردازند که اجرای طرح‌هایی همچون شهیدرجایی و یا کمک به معلولین و سالمندان از این قبیل است.


وی با اشاره به اینکه کشور‌های معدودی در جهان، دارای قانون حمایت از معلولین هستند که ایران یکی از آنهاست، افزود: یکی از بند‌های این قانون، مناسب سازی معابر برای حضور معلولین و سالمندان در جامعه است و مورد دیگر نیز فراهم سازی اشتغال آنهاست که در این زمینه سهمیه‌هایی برای جذب و استخدام آنان در دستگاه‌ها وجود دارد.


اسفندیاری اضافه کرد: امروز ۲۲۰۰ مرکز توانبخشی دولتی و خصوصی و ۲۴ هزار مرکز خدمات اجتماعی و توامندی مردمی به معلولین و سالمندان، خدمات ارائه می‌کنند.


رئیس اسبق سازمان امداد و نجات هلال احمر در ادامه گفت: فعالیت اورژانس اجتماعی یکی از افتخارات جمهوری اسلامی است که تنها در ۴ یا ۵ کشور جهان رواج دارد.


وی با اشاره به اینکه خدمات درمانی ارائه شده به معلولین، جانبازان توسط نظام پزشکی ایران در طراز جهانی است، افزود: در زمینه توانبخشی و تولید پروتز‌های مورد نیاز خدمات مناسبی به این قشر ارائه می‌شود بطوری که برخی از کشور‌ها از تجربیات ما در این زمینه‌ها استفاده می‌کنند.


اسفندیاری گفت: طی سال‌های اخیر، ۹۷ واحد مسکونی به معلولین و زنان سرپرست خانوار بهزیستی ارائه شده و تعداد زیادی واحد مسکونی نیز در اختیار افراد تحت پوشش کمیته امداد قرار داده شده است.


رئیس اسبق سازمان بهزیستی کشور در پایان خاطرنشان کرد: برخی از نهاد‌های خدماتی ایران در سطح جهان سابقه و مانندی ندارند، بطور مثال می‌توان به سازمان بهزیستی اشاره کرد که توسط شهید فیاض بخش با برنامه ریزی مدون، برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و معلولیت راه اندازی شد.

ارسال نظرات