خبرهای داغ:

منتخبی از داستان‌های کوتاه معاصر بریتانیا در یک کتاب

انتشارات پنگوئن اعلام کرده است کتابی منتخب از داستان معاصر کوتاه بریتانیا را شامل داستان‌هایی از زادی اسمیت، نیل گیمن و ... به بازار روانه می‌کند.
کد خبر: ۹۰۴۸۰۵۵
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، انتشارات پنگوئن اعلام کرده است کتابی منتخب از داستان معاصر کوتاه بریتانیا را شامل داستان‌هایی از زادی اسمیت، نیل گیمن و ... به بازار روانه می‌کند.

 

منتخبی از داستان‌های کوتاه معاصر بریتانیا در یک کتاب

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بوک سلر، انتشارات پنگوئن گفته است: در دورانی زندگی می‌کنیم که دوران غنای داستان‌های کوتاه بریتانیایی است.‌ بر خلاف کمبود نسبی جایگاه‌هایی که از طریق آن‌ها این داستان‌ها بتوانند منتشر شوند، چالشی که این ژانر به عنوان یک واسطه به نمایش می‌گذارد توانسته نویسندگان مثال‌زدنی بسیاری را به خود جذب کند.

اکنون فیلیپ هنشر به دنبال موفقیت کتاب‌ پیشین در این زمینه، ۳۰ داستان کوتاه انگلیسی را که در فاصله زمانی پس از مرگ پرنسس دایانا تا امروز نوشته شده، جمع‌آوری کرده و در یک کتاب به دست چاپ سپرده شده است.

هنشر با چند سال بررسی کتابخانه‌ها و مجلات ادبی این آثار را انتخاب کرده است.

داستان‌های این مجموعه در ۷ بخش عشق، داستان، مردان، زنان، جنگ وسیاست، جهان فاجعه و پیام، گردآوری شده‌اند. مقدمه‌ای کوتاه درباره زندگینامه و دستاوردهای نویسنده داستان نیز در آغاز هر یک آمده است.

این کتاب داستان‌هایی از سال ۱۹۹۷  تاکنون را مرور کرده و یک دوره بیست ساله از ادبیات داستان کوتاه بریتانیا را دربرمی‌گیرد.

مارک هادون، هیلاری مانتل، جیمز کلمن، ایروین ولش، ویل سلف، ال کندی، ایشیگورو، امیس از دیگر نویسندگانی هستند که آثاری از آن‌ها در این کتاب ارایه شده است.

پنگوئن پیشتر و سال ۲۰۱۱ کتابی با عنوان «داستان‌های کوتاه مدرن بریتانیایی» منتشر کرده بود که به انتخاب منتقد و رمان‌نویس مالکولم برادبری زیر چاپ رفته بود. در آن مجموعه آثاری از ساموئل بکت، گراهام گرین، ویلیام گلدینگ، کینگزلی ایمیس، دوریس لسینگ، موریل اسپارک، جی.جی.بالارد، ویلیام ترور، ایان مک‌اوان، مارتین امیس، رز ترمین، گراهام سویفت و کازئو ایشیگورو گرد آمده بود.

کتاب «منتخبی از داستان کوتاه معاصر بریتانیا» ۴ اکتبر ۲۰۱۸ در ۴۳۲ صفحه و به قیمت ۲۰ پوند منتشر می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها