اعطای تسهیلات قرض الحسنه به سواد آموزان

استاندار گفت: در جهت تشویق وترغیب افرادتسهیلات قرض الحسنه به باسوادشدگان سال 97 بی سواد برای حضور در کلاسهای سوادآموزی وارتقاء شاخص باسوادی در استان از طریق بانکهای عضو شورای هماهنگی بانکها به بی سوادانی که در سال97باسواد شوند تسهیلات قرض الحسنه تعلق می گیرد.
کد خبر: ۹۰۴۸۳۳۵
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
علی احمدی افزود: این تسهیلات مشوقی برای افراد بی سواد وفرصتی برای افزایش تقاضا در امر سوادآموزی است.
وی گفت: همچنین بی سوادانی که باسواد شوند برای نخستین سال برای دریافت تسهیلات روستایی کم بره در اجرای طرح در اولویت قرار می‌گیرند.
مدیرعامل بانک ملی ونماینده شورای هماهنگی بانک‌ها نیز گفت: این تسهیلات پس از دستور استاندار در شورا‌های آموزش وپرورش وپشتیبانی سوادآموزی در شورای هماهنگی بانک‌ها مطرح وبه تصویب رسید.
امیری افزود:تسهیلات قرض الحسنه برای افرایش نرخ بی سوادی اعطا وبانک ملی بیشترین سهم را در این زمینه دارد.
مدیرکل آموزش وپرورش استان هم گفت: حجم ابلاغی استان برای باسواد شدن در دوره سوادآموزی در سال ۹۷ حدود ۲ هزار و ۶۵۵ نفر است که آزمون آن‌ها پس از دوره ۵ ماهه برگزار می‌شود.
هادی زارع پور افزود: در پایان دوره هر تعدادی که نمره قبولی کسب کنند به یکی از بانک‌ها برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه معرفی می‌شود.
وی گفت: نرخ باسوادی در استان براساس سرشماری سال ۹۵ به میزان ۹۲ و ۷ دهم است که ارتقاء آن مستلزم مشارکت مردم ودستگاه‌های اجرایی وابتکار اعطای تسهیلات در این بستر یک فرصت است.
معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان هم با بیان تصویب اعطای تسهیلات در شورا‌های آموزش وپرورش وپشتیبانی سوادآموزی از مبلغ ۱۰ میلیون ریال به بالا گفت: از سوی سازمان نهضت سوادآموزی نیز مبلغ ۱۵۲ هزار و ۷۰۰ تومان پاداش تعلق می‌گیرد.
سیدحمدالله خواهش نیک افزود: اهدا جوایز از سوی برخی دستگاه‌های اجرایی-اعطای گواهینامه در زمینه طرح‌های کشاورزی وفنی وحرفه‌ای براساس تفاهم نامه‌ها واعزام در اردو‌های مشهد مقدس از مهمترین مشوق‌ها برای حضور در دوره سوادآموزی از سوی ادارات-نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی در سال گذشته بود.
وی گفت: علاوه بر دوره سوادآموزی در سال ۹۷ هزار و ۱۴۲ نفر در دوره انتقال سواد وهزار و ۸۳۸ نفر در دوره تحکیم سواد در کهگیلویه وبویراحمد فعالیت‌های سوادآموزی شرکت می‌کنند.
ارسال نظرات