دبیر مجمع عالی کانون های فرهنگی تبلیغی کشور:

اعتیاد یکی از پنج آسیب مهم کشوری است

جواد محمودی گفت: دوره ی آموزشی تربیت کادر متخصص در حوزه ی پیشگیری از مصرف مواد مخدر در 12 استان کشور با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار می شود.
کد خبر: ۹۰۴۸۶۷۲
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جواد محمودی گفت: کانون های فرهنگی تبلیغی به عنوان مجموعه ای ولایت مدار و متشکل از عناصر مستعد، زنجیره بزرگ فرهنگی تبلیغی هستند که به صورت غیرحزبی و غیرجناحی و کاملا مردمی بر اساس اساسنامه سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می کنند.

دبیر مجمع عالی کانون های فرهنگی تبلیغی کشور افزود: دوره ی های آموزشی مختلفی از سوی مجمع عالی کانون های تبلیغی کشور و کانون های زیر مجموعه ی این مجمع برنامه ریزی شده که به مرور زمان اجرائی خواهند شد.

محمودی با بیان اینکه اعتیاد یکی از پنج آسیب مهم کشوری است، افزود: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با آسیب های اجتماعی با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور دوره ی دو روزه ی آموزش تربیت کادر متخصص در حوزه ی پیشگیری و مشارکت دانشگاه تهران به عنوان مجری و اجرا کننده طرح برگزار می شود.

دبیر مجمع عالی کانون های فرهنگی تبلیغی کشور بیان کرد: دانشگاه تهران در 12 استان منتخب 12 دانشگاه را به عنوان مجری انتخاب کرده و بعد از برگزاری دوره گواهی پایان دوره به نفرات برگزیده اعطا می شود و این افراد می توانند به دوره ی تکمیلی راه یابند.

وی کانون های فرهنگی تبلیغی و دیگر تشکل های مردم نهاد را بهترین گزینه برای مقابله با آسیب های اجتماعی دانست و ادامه داد: برنامه ها و فعالیت های منسجم تری برای بحث پیشگیری از مصرف مواد مخدر ارائه شده است که با کمک ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، بعد از شناسایی کادر مختصص در این حوزه، اجرائی خواهند شد.

جواد محمودی با بیان اینکه اولویت افراد شرکت کننده در این دوره با مسئولین کانون های فرهنگی تبلیغی و اعضای این کانون هاست، گفت: اساتید این دوره ی آموزشی از ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور انتخاب و به استان ها معرفی می شوند و کارگاه با 60 نفر شرکت کننده، به صورت کاملا رایگان، تشکیل می شوند و در صورت استقبال بیشتر تعداد کارگاه ها افزایش پیدا خواهد کرد.

دبیر مجمع عالی کانون های فرهنگی تبلیغی کشور در پایان افزود: توسعه، پویایی و بالندگی این کانون ها نیازمند تشکیلاتی هدفمند، منسجم و مستحکم با هدف مشارکت، سازماندهی، و بسترسازی جهت حضور فعال، گسترده و تأثیرگذار آنان در حوزه پدیده های فرهنگی، اجتماعی و تبلیغی کشور بود که تحت عنوان «مجمع کانون های فرهنگی تبلیغی» به صورت استانی و کشوری «مجمع عالی کانون های فرهنگی تبلیغی» به سامان رسید.

ارسال نظرات