خبرهای داغ:
رئیس خانه مطبوعات استان آذربایجان شرقی:

تشکیل اتحادیه خانه های مطبوعات شمالغرب کشور

رئیس خانه مطبوعات استان آذربایجان شرقی در اولین همایش سراسری روسا و نمایندگان خانه های مطبوعات کشور، از ایده پیشنهادی برای تشکیل اتحادیه خانه های مطبوعات شمالغرب کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۰۴۸۸۵۲
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، اسد فلاح با اشاره به تصمیمات مثبت اتخاذ شده برای تقویت نقش و اثرگذاری بیش از پیش کمیته های تخصصی، شکل گیری اتحادیه خانه های مطبوعات شمالغرب کشور را گامی مهم و ارزنده برای تبادل تجربیات و هم افزائی های رسانه ای ارزیابی و عنوان کرد.

وی بر ضرورت وحدت رویه و انسجام و انتظام بخشی به فعالیت ها و ماموریت های رسانه ای با محوریت خانه های مطبوعات تاکید کرد و با توجه به نگاه و رویکرد مقبول معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر محول شدن 16 وظیفه جدید به خانه های مطبوعات، پیش بینی کرد فراگیرترین تشکل های فعال و فعلی مطبوعات و رسانه ها شرایط، اختیارات و ماموریت های نوینی را تجربه خواهند کرد.

فلاح با تاکید بر ضرورت اصلاح و رفع نواقص اساسنامه فعلی خانه های مطبوعات استانی، ورود و ایفای مسوولیت کمیته حقوقی خانه مطبوعات را به لحاظ حضور نمایندگان 31 استان در این کمیته کشوری، حایزاهمیت و تعیین کننده دانست.

وی گفت: با تصویب این پیشنهاد که توسط نمایندگان خانه مطبوعات آذربایجان شرقی در نخستین همایش سراسری خانه های مطبوعات مطرح شد، امید است کاستی و نواقصات اساسنامه فعلی نیز تا زمان برگزاری مجامع فوق العاده خانه های مطبوعات استانی در روز چهارم شهریورماه سال جاری که مقرر است بصورت الکترونیکی و سراسری برگزار شود، برطرف شود.

اسد فلاح، برنامه ریزی برای تشکیل شورای حل اختلاف رسانه ای در استان ها را در راستای مدیریت و ایفای رسالت صنفی خانه های مطبوعات در جایگاه حامی و حافظ حقوق صنفی اصحاب رسانه، به منظور کاهش پرونده های قضائی مطبوعاتی، از تصمیمات ارزشمند در حوزه رسانه نام برد و از معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد خواست تا آذربایجان شرقی به عنوان اولین استان منتخب در این طرح پایلوت، مدنظر قرار گیرد.

رئیس خانه مطبوعات آذربایجان شرقی همچنین گفت: خانه مطبوعات، جامع ترین تشکل رسانه ای و یک نهاد مستقل، سراسری و ‏صنفی است لذا انتظار می رود با گسترده تر شدن نقش و فعالیت های آن، شاهد شکل گیری انجمن های تخصصی و البته ساماندهی شده در کلیه شاخه ها و رسته های مطبوعاتی و رسانه ای در آینده نزدیک باشیم.

فلاح، با اشاره به اینکه دوره های آموزشی"مدیریت رسانه"، "بازاریابی و تبلیغات" و ‌‏"روزنامه نگاری چندرسانه ای" دوره های جدیدی است که از سوی دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها اجرا می شوند، از رویکرد خانه مطبوعات استان آذربایجان شرقی برای میزبانی و برگزاری کارگاه ها و دوره های مختلف آموزشی مرتبط با رسانه ها خبر داد و گفت: به زودی کارگاه " رسانه و آسیب های اجتماعی " توسط کمیته آموزش خانه مطبوعات استان و با مشارکت معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی برگزار خواهد شد.  

رئیس خانه مطبوعات آذربایجان شرقی در این همایش از تدبیر هیئت مدیره این تشکل رسانه ای برای استفاده بهینه از ظرفیت های رسانه ای موجود در حوزه فضای مجازی خبر داد و افزود: "کمیته فضای مجازی و رسانه های دیجیتال" خانه مطبوعات استان فعالیت خود را آغاز کرده و فراخوان عضویت اعضای علاقمند برای همکاری در قالب این کارگروه نیز منتشر شده است.

اسد فلاح، همچنین خواستار تسهیل در اعطای مجوزهای لازم برای بهره مندی از ابزارها و فرصت های رسانه ای ممکن در بستر مبتنی بر وب، به این تشکل رسانه ای شد و نوید راه اندازی و بهره برداری از سامانه "پیام رسان صوتی و تصویری" خانه مطبوعات آذربایجان شرقی را در آینده نزدیک داد و اظهار امیدواری کرد؛ با تحقق این برنامه ابتکاری، آذربایجان شرقی اولین استان کشور در میان خانه های مطبوعات خواهد بود که از این ظرفیت ممتاز و ویژه رسانه ای، برخوردار می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها