مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج تفرش:

روز عرفه بهترین زمان برای استجابت دعا و نیایش

حجت السلام رجبی گفت : یکی از اعمالی که در روز عرفه وارد شده است، زیارت امام حسین (ع) است، بطوری که در روایات وارد شده است، خداوند در این روز اول به زوار امام حسین (ع) نگاه می‌کند، پیش از کسی که در صحرای عرفات است. 
کد خبر: ۹۰۴۹۱۵۱
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی ازتفرش؛حجت الاسلام رجبی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج تفرش گفت:روز عرفه ، روز دعا و مسألت از خداوند متعال است و خداوند درهای مغفرت و رحمت خود را در این روز به روی بندگان باز می‌کند. یکی از اعمالی که در این روز وارد شده است، زیارت امام حسین (ع) است. بطوری که در روایات وارد شده است، خداوند در این روز اول به زوار امام حسین (ع) نگاه می‌کند، پیش از کسی که در صحرای عرفات است.

وی افزود :در روایاتی نقل شده است که خداوند در شب عرفه درهای مغفرت خویش را بر بندگان باز می‌کند و در روز عرفه خداوند متعال گناهان توابین را می‌بخشد، هرچند به اندازه ریگ‌های بیابان و قطرات باران و تعداد روزهای عالم باشد.خداوند متعال در شب و روز پر برکت عرفه پیش از آن‌که به حجاج صحرای عرفات نگاه کند به زوار سیدالشهدا (ع) نظر می‌کند و نظر رحمت خود را پیش از همه، مشمول آنان می‌گرداند .

وی همچنین به فضيلت زايرين امام حسين (ع) در عرفه اشاره کرد و گفت: مسأله مهم در روز عرفه زيارت امام حسين (ع ) است كه در حديث آمده است خداوند قبل از آنكه به سرزمين عرفات نظر كند، به زايرين امام حسين(ع ) نظر مي‌افكند و اين نظر افكندن در زمان‌هاي حساس و سرنوشت‌ساز مانند شب قدر، عيد فطر، عيد قربان و عيد غدير مي‌باشد كه افضل اعمال در اين زمان‌ها زيارت امام حسين(ع ) است.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات