با هدف محرومیت‌زدایی از روستاها:

اعزام جمعی از جوانان بسیجی اردکانی به اردوی جهادی مناطق محروم

در راستای محرومیت‌زدایی از روستاها، جمعی از جوانان بسسیجی اردکانی به اردوی جهادی در روستای زرجوع اعزام شدند.
کد خبر: ۹۰۴۹۱۵۵
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، به‌منظور کمک به توسعه روستا‌ها و محرومیت‌زدایی، جمعی از جوانان بسیجی اردکانی به اردوی جهادی در روستای زرجوع اعزام شدند.
مسئول گروه جهادی شهید مهدی فتوحی در گفتگو با خبرگزاری بسیج گفت: در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت محرومیت‌زدایی از روستا‌ها و کمک به عمران و آبادانی مناطق محروم، برنامه اردوی جهادی ویژه تابستان ۹۷ تا دوم شهریورماه در روستای زرجوع از توابع بخش عقدای اردکان اجرا می‌شود.
وی با اشاره به معیار‌های جهاد، افزود: معیار اصلی جهاد، خودسازی و ازخودگذشتگی است. جهاد مختص قشر خاصی نیست و با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، حضور الگوساز جوانان مؤمن و متشرع در مناطق روستایی و محروم، مظهر مجسم آیه قرآن و دعوت عملی مردم به اسلام و انقلاب است و هر فردی که قلبش برای نظام و انقلاب اسلامی می‌تپد در اردو‌های جهادی شرکت می‌کند.
محمدحسین آرامی اردکانی گفت: گروه‌های جهادی، ظرفیتی تمام‌نشدنی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند که دیروز در قالب بسیج مردمی در جبهه‌های دفاع مقدس و بعد از جنگ در قالب جهاد سازندگی و امروز هم در قالب گروه‌های جهادی در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری خدمت می‌کنند.
وی اظهار داشت: حوزه‌هایی که جوانان گروه جهادی شهید فتوحی در آن فعالیت می‌کنند درزمینه‌های مختلف عمرانی، بهداشتی، درمانی، کشاورزی و فرهنگی است که درزمینهٔ بهداشتی با حضور پزشک عمومی به روستائیان خدمات رایگان ارائه خواهد شد.
آرامی گفت: در حوزه فعالیت‌های فرهنگی نیز با حضور جمعی از طلاب و روحانیون برنامه‌هایی شامل برگزاری نماز جماعت، ارائه مشاوره و مهارت‌های زندگی برای خانواده‌ها، برگزاری دعای عرفه و جشن عید قربان اجرا می‌شود.
وی افزود: با حضور کارشناس کشاورزی، آموزش‌های لازم برای مبارزه با آفت کک، مگس مدیترانه‌ای، کرم گلوگاه، آبیاری و مدیریت باغداری به کشاورزان روستای زرجوع ارائه می‌شود.
مسئول گروه جهادی شهید مهدی فتوحی در پایان از همکاری دفتر امام‌جمعه اردکان، ناحیه مقاومت بسیج، حوزه‌های مقاومت یک روح‌الله، دو جندالله و سه ثارالله بسیج، پادگان، ولی عصر (عج) و گردان امام حسین (ع) اردکان برای فراهم کردن زمینه‌های لازم جهت اجرای این برنامه تشکر و قدردانی کرد.
گفتنی است که شرکت‌کنندگان در اردوی جهادی به همراه جمعی از مسئولین، با حضور در گلزار شهدای اردکان و قرائت فاتحه نسبت به مقام شامخ شهدا به‌ویژه شهید مهدی فتوحی ادای احترام کردند.
ارسال نظرات