شهردار خمین گفت: بر اساس آیین نامه ستاد باز آفرینی پایدار شهری، بازسازی و بهسازی چند منطقه مورد هدف اولویت دار در محلههای دارای بافت روستایی، حاشیه نشین و بافت تاریخی و فرسوده در دستور کارشهرداری خمین است.
کد خبر: ۹۰۴۹۲۶۱
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از خمین، ابوالفضل مرتضیان شهردار خمین در جمع خبرنگاران این شهرستان گفت: تعامل و مشارکت با تمام دستگاه های شهری، و مشارکت عموم مردم در صنف ها و قشرهای مختلف و استفاده از افکار و ایده های آنان براب داشتن شهری سالم و مشارکت درتامین منابع با تشریح هزینه های مدیریت شهری با گفتمان و تشکیل جلسات، پیگیری و دریافت اعتبارات کلان دولتی از جمله اهداف شهرداری در جهت خدمت رسان بهتر به شهروندان است.

وی بیان کرد: تهیه برنامه های بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت، اصولی و توجه به زیرساخت ها برای پیش بینی درآمدهای پایدار در آینده و جلوگیری از هزینه های مجدد و غیرضرور و دوباره کاری از دیگر اهداف شهرداری است.

مرتضییان به طرح ها و پروژه های اجرایی سالجاری در خمین اشاره و اظهارکرد: 38 پروژه شهری در حال اجرا است که تعدادی به اتمام رسیده و تعدادی در حال اجرا است که دو پروژه از این تعداد زیربنایی است.

وی افزود: پروژه میدان نقش امام خمینی(ره)،مجتمع آفتابريال، ساخت خانه کودک و مادر در میدان شهید مدرس، اجرای عملیات خیابان 9دی و میدان شهدای کمره ، اصلاح میدان 9دی، احداث خانه کارگر در پارک ولی عصر(عج) به منظور خدمت رسانی بهتر به کارگران، ساخت سرویس بهداشتی در میدان مدرس، ساماندهی آرامستان قدیم و جدید، کف فرش ضلع غربی و شرقی بلوار شهید بهشی، پروژه یادگار امام(ره)و تکمیل ساختمان اداری شهرداری از طرح های اجرایی در سالجاری است.

شهردار خمین در ادامه گفت: میزان ارزش افزوده بر اساس سرانه جمعیت شهری در هر ماه پرداخت می شود و در چهار ماه اول امسال سه میلیارد تومان شهردای خمین پرداخت شده است و این در حالی است که در ماه بیش از 120میلیارد ریال در حوزه حقوق و عمران و آبادانی هزینه می شود.وی بیان کرد: میزان فضای سبز در شهرستان خمین یکصد هکتار است و سرانه فضای سبز در خمین 8/13مترمربع است که سرانه فضای سبز کشور 24مترمربع و در استان مرکزی5/11مترمربع که خمین در شرایط مطلوبی قرار دارد.

وی افزود: به منظور مقابله با بحران کمبود منابع آبی بیش از 90درصد انشعابات آب شرب از سیستم آبیاری فضای سبز جداسازی و همچنین انشعابا غیرمجاز نیز ساماندهی شده است.

مرتضییان به طرح های بازآفرینی شهری اشاره و تصریح کرد: بر اساس آیین نامه ستاد باز آفرینی پایدار شهری، بازسازی و بهسازی چند منطقه مورد هدف اولویت دار در محله های دارای بافت روستایی، حاشیه نشین و بافت تاریخی و فرسوده در دستور کارشهرداری خمین است که می توان به محله محسن آباد، محله اسماعیل بیگی، اطراف بیت امام(ره) و بازار، احداث خیابان 24متری یادگار امام(ره) حدفاصل میدان 15خرداد تا بلوارمنتظری و ... اشاره کرد.

وی عنوان کرد: بودجه در نظر گرفته شده امسال 432میلیارد ریال است که این اعتبار برای اجرای طرح ها و ماموریت های شهردای کافی نیست و امی بایست از محل دریافت عوارض تا حدودی کمبود اعتبار جبران شود اما به دلیل عدم وصول و پرداخت نکردن عوارض توسط شهروندان، مشکلی است که شهرداری با آن مواجه است و کمتر از 30درصد از شهروندان خمین عوارض نوسازی، تخلفات ساخت و ساز را پرداخت می کنند و این در حالی است که مشارکت و همراهی مردم در پیشبرد اهداف شهرداری تاثیر بسیار دارد.

 

ارسال نظرات