آمریکا با روسیاهی پیش‌قدم در نقض معاهدات بین‌المللی شد

استاندار لرستان گفت:کشوری که خود را به هنجارهای بین‌المللی وابسته می‌داند و ما را به شکستن و نقض این هنجارها متهم می‌کرد خودش با روسیاهی پیش‌قدم در نقض معاهدات بین‌المللی و نقض معاهده برجام شد.
کد خبر: ۹۰۴۹۵۳۹
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سید موسی خادمی  امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه  اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر الگوی مناسبی از دولتمردی اسلامی بودند که جای تأسف است مابعد از آن‌ها نتوانستیم مشابه آن‌ها را پرورش دهیم و نتوانستیم امثال رجایی و باهنر را تربیت کنیم، شهیدانی که نمونه مدیران اسلامی و ساده‌زیستی، پرکار و نمونه مردمی بودند به‌طوری‌که شهید رجایی از دست‌فروشی تا رئیس‌جمهوری در رفتار، تواضع و در برخورد و اخلاقش تغییری ایجاد نشد و ما چنین انسان‌هایی را نیاز داریم.

وی افزود: یکی از درس‌هایی که این هفته به ما خواهد داد برگشت به چنین الگوها و درس گرفتن از این افراد است؛ هفته دولت باید این‌گونه آدم‌ها را بشناسیم و این روحیه‌ها را تقویت کنیم و این‌گونه برداشت‌ها از مدیریت را حمایت کنیم تا ویژگی‌های مدیریت اسلامی در جامعه پیاده شود.

استاندار لرستان عنوان کرد: تا وقتی مدیریت مبتنی بر ویژگی  یک مدیر اسلامی نباشد رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی خیلی قابل‌قبول و  قابل‌دسترس نخواهد بود و  نمی‌توانیم با مدیریت غیر اسلامی و بدون ویژگی‌های اسلامی به اهداف انقلاب اسلامی دسترسی پیدا کنیم.

وی بابیان اینکه هفته دولت فرصتی است که خدمات دولت‌ها و خدمات دولت‌هایی که در دل نظام کار می‌کنند به مردم گفته شود تصریح کرد: دولت مهم‌ترین و بزرگ‌ترین عنصر در نظام اسلامی و شاید در همه نظام‌ها است چراکه بیشترین کارها و مسئولیت بر عهده دولت است و بیشترین پاسخگویی را دولت دارد و چون منتخب مردم است بیشترین نظارت از طرف مردم و نماینده مردم بر دولت اعمال می‌شود بنابراین دولت‌ها از این زاویه وظایف سنگینی دارند چراکه هم باید پاسخگو باشند و هم باید برنامه‌هایشان را به مردم بگویند که باید حمایت شوند.

خادمی بیان کرد: دولت تفاوتش با سایر دستگاه‌ها این است که خیلی زاویه پنهان و خیلی حفاظ ندارد، دولت‌ها بیشتر از هر دستگاه دیگر در معرض نقد، بررسی، انتقاد و گاها تخریب است بنابراین فرصتی است که دولت بحث‌های خود را بازگو کند و انتقادها را بشنود.

وی خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید همه می‌دانند در چه شرایط  سختی شروع به کارکرده و گاها برخی از این شرایط  گفته‌شده، هم شرایط داخلی نامساعدی که وجود داشت و هم شرایط خارجی نامساعد و البته بخش‌های زیادی گفته نشده و بخش‌هایی ناگفتنی ازآنچه دولت شرایطی را تحویل گرفت هنوز وجود دارد.

استاندار لرستان بابیان اینکه روحیه عقلانیت و اعتدالی که شعار اصلی دولت بود خوشبختانه در اوایل شروع دولت وجود داشت خاطرنشان کرد: همه شاخص‌هایی که می‌توانستد زیرساخت‌های توسعه محسوب شوند پایان‌های مثبتی از خود نشان داد، از وحدت داخلی و هماهنگی بین مسئولان و مدیران و قوای مختلف نظام که یکی از وظایف اصلی توسعه است تا رویکردهای مثبتی که درصحنه بین‌المللی شد و تا اینکه حقوق ایران به‌عنوان یک کشور صاحب تمدن و یک کشوری که حقوقش در برخی جاها به‌ویژه در هشت سال اخیر ضایع‌شده بود این حقوق  ثابت شد.

وی گفت: مشخص شد ایران کشوری اهل گفت‌وگو، مذاکره و به دنبال آرامش در منطقه است و ایران قدرتمند بوده و از این قدرت خود برای بهبود وضعیت بشریت و بهبود وضعیت کشور و منطقه استفاده می‌کند.

خادمی اظهار داشت: رشد اقتصادی از منفی شش درصد به اعدادی حدود چهار الی پنج درصد رسیده ‌که تحولات مثبتی بود، وضع بودجه‌ای کشور تا حدودی متعادل می‌شد و حرکت خوبی که در برجام شکل گرفت و جز دستاوردهای خوب دولت خواهد ماند، اثر برجام در اقتصاد مثبت بود برخلاف  برخی‌ها که از اول حمله می‌کردند به برجام و دیدگاه خوبی نداشتند، برجام نشان داد که اثر آن بر اقتصاد ایران، توسعه و رفاه مردم ایران مشخص است.

وی افزود: الآن از پیوستگی اقتصادها به تارعنکبوتی استفاده می‌کنند و اگر تنشی ایجاد شود مابقی نیز دچار تنش می‌شوند، اقتصاد ما نیز اقتصاد منزوی نیست بلکه دارای  رابطه متقابل با دنیا است و یکی از ارتباطات بزرگ ما با دنیا از طریق فروش نفت است، مایکی از کشورهای  فروش نفت هستیم و با بخش عمده‌ای از اقتصاد دنیا وابستگی داریم.

استاندار لرستان عنوان کرد: وابستگی متقابل ما به اقتصاد دنیا زیاد است به‌ویژه جنبه وابستگی به نفت زیاد است، دشمن ما که امام خمینی(ره) آن را شیطان بزرگ نامید و مقام معظم رهبری همواره آن را بدعهد نامیده درصحنه بین‌المللی ثابت شد که چنین است و این حرف‌ها درست است.

وی بیان کرد: کشوری که خود را به هنجارهای بین‌المللی وابسته می‌داند و ما را به شکستن و نقض این هنجارها متهم می‌کرد خودش با روسیاهی پیش‌قدم در نقض معاهدات بین‌المللی و نقض معاهده برجام شد؛ امروز تأکیدی است بر وحدت و همه نیروهای عقلایی کشور همه امروز در  کنار هم هستند و هیچ‌وقت این وحدت به این شکل به وجود نیامده بود اما گروه کوچکی که تریبون در اختیاردارند و قدرت‌هایی دارند  از روز نخست به دنبال این بودند که برجام دچار مشکل شود و معتقد بودند این برجام اثری ندارد.

خادمی تصریح کرد: امروز که خروج آمریکا سبب شده برجام قدری تضعیف شود و آثار  منفی آن را ببینیم دوباره دولت را مقصر می‌دانند؛ آن روز که می‌گفتند دلار پس از چندین سال تغییر پیدا نکرده و فایده‌ای ندارد چطور امروز که این اتفاق افتاد و تغییراتی در قیمت ارز رخ داد هیچ عامل خارجی را مقصر نمی‌دانند و همه‌چیز را به مدیریت داخلی و دولت ربط می‌دهند؟ این از تحلیل‌های غلط شبه سیاسی و سیاسی بازی است که برخی انجام می‌دهند، آنچه اتفاق افتاد در قبل از خروج آمریکا از برجام، پیروزی دولت بود و آنچه در بعد از برجام نیز اتفاق افتاد پیروزی دولت بود.

وی خاطرنشان کرد: حرف دولت تدبیر و امید درست است و حرفی که نظام به آن رسیده بود که مذاکره کند و از حقوق خودش دفاع کند حرف درستی بود  و به این حرف درست رسیدیم که جناح و نظام سلطه حرف‌هایش درست نیست و این دستاورد خوبی در دنیا است.

استاندار لرستان گفت: امروز اروپا تمام‌قد در مقابل آمریکا ایستاده ‌که این جز دستاوردهای دولت است، البته شیطنت این‌ها سبب شده مشکلاتی ایجاد شود و مردم دچار سختی‌هایی شوند و دولت این را می‌پذیرد که الآن مردم شرایط سختی دارند.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند مطمئنم از این مرحله پیروز عبور خواهیم کرد بنابراین حتماً ما پیروز عبور می‌کنیم و این سختی‌ها نیز طی خواهد شد؛ باید همه باهم باشیم و همه کمک کنیم تا از این وضعیت عبور کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات