امام‌جمعه موقت ابرکوه:

عربده‌کشی‌های 40 ساله آمریکا تمامی ندارد/ فرمول مذاکره آمریکا، دروغ و تقلب است

امام‌جمعه موقت ابرکوه، گفت: مذاکره با آمریکا مذاکره‌ای است که قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود، پس نباید انجام شود زیرا فرمول آمریکا در مذاکره وعده‌های دروغ و تقلب است.
کد خبر: ۹۰۴۹۶۸۳
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از سروابرکوه،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقی فتاحی امام‌جمعه موقت ابرکوه در خطبه‌های نماز، ضمن تبریک عید سعید غدیر خم اظهار کرد: این عید، عید اکمال دین و اتمام نعمت بر امت رسول‌الله است، زمانی که واقعه غدیر خم صورت گرفت، جبرئیل بر پیامبر اکرم (ص) نازل شد و گفت؛ امروز حجت بر امت تمام و دین کامل شد.

محور قرار دادن امام و ولی، رمز پیروزی است
حجت‌الاسلام فتاحی بیان کرد: جامعه اگر جامعه علوی و ولایی شود و افراد آن حول محور یک، ولی و امام حرکت کنند، قطعاً اتحاد و انسجامی حاصل می‌شود که هیچ قدرتی حریف آن جامعه نیست.

وی تأکید کرد: کشور ما در طول ۴۰ سال اخیر هم خودش طعم و لذت ولایت و انقلاب را چشید هم به دنیا چشاند. اگر ولایت و تدابیر حکیمانه ایشان نبود هزار و یک مشکل وجود داشت.

خطیب جمعه موقت ابرکوه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهیدان باهنر و رجایی و هفته دولت گفت:: این بزرگواران در عمر ۴۸ ساله خود، فعالیت‌هایی انجام دادند که برای انقلاب، نظام و کشور مثمر ثمر بود.

فرمول مذاکره آمریکا، دروغ و تقلب است
فتاحی اذعان کرد: اخیراً برخی تب‌وتاب قصه مذاکره را داغ‌کرده و تنها راه برون‌رفت از مشکلات داخلی را مذاکره با آمریکا عنوان می‌کنند. آن‌ها این امر را هوشمندانه می‌دانند و تلاش می‌کنند به هر ترفندی افکار عمومی را تحت‌فشار گذاشته و به این سمت سوق دهند.

وی، با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در این خصوص، تصریح کرد: مذاکره با آمریکا فرمولی دارد و آن اینکه؛ آن‌ها قواعد و اصول اصلی را مشخص می‌کنند، ولی رعایت نمی‌کنند. در حین مذاکره با دبه کردن و چانه‌زنی، اهداف خود را اجرا می‌کنند. یک‌قدم از اهداف و خواسته‌های خود عقب‌نشینی نمی‌کنند.

امام‌جمعه موقت ابرکوه، ادامه کرد: آن‌ها با الفاظ اطمینان‌بخش وارد می‌شوند، وعده‌های توخالی و دروغین می‌دهند، اما از طرف مقابل عمل و امتیازات نقد می‌خواهند. با تبلیغات سوء در رسانه‌ها طرف مذاکره را مجبور به پذیرش خواسته‌های شوم خود می‌کنند و در پایان نیز به‌راحتی عهد و پیمان را، زیرا گذاشته و وعده‌های خود را انکار می‌کنند.

مذاکره با آمریکا مذاکره‌ای است که قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود
فتاحی، با تأکید بر اینکه هر دولتی که با این‌ها مذاکره کند، دچار مشکل می‌شود، گفت:: ما زمانی می‌توانیم وارد بازی خطرناک مذاکره شویم که ازلحاظ اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و... به اقتدار موردنظرمان رسیده باشیم، که فشار‌ها و هوچیگری‌هایشان در ما اثر نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آیات قرآن هر ملتی باید برای جلوگیری از تهدیدات دشمنان، در زمینه دفاعی و ... کشور خود را تقویت کند، تا به جایگاه بلند و رفیع برسد.

امام‌جمعه موقت تأکید کرد: پس مذاکره‌ای که قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود، ممنوع است؛ لذا کسانی که دائماً دم از رفراندوم می‌زنند، بدانند طبق اصل ۵۹ قانون اساسی تنها زمانی که شرایط ایجاب کند، می‌توان با رعایت اصول و قواعد در مسائل مهم اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی همه‌پرسی برقرار کرد، که در حال حاضر شرایط لازم موجود نیست.

حتما در جنگ اقتصادی پیروز می‌شویم
فتاحی اضافه کرد: دشمن ۴۰ سال است عربده می‌کشد و سال‌ها دیگر هم بگذرد بنا نیست خوی درندگی خود را عوض کند. به قول امام راحل رابطه ما با دولت آمریکا رابطه گرگ‌ومیشی است، که گرگ (آمریکا) قرار نیست هیچ‌گاه از خوی درندگی خود دست برنمی‌دارد، که بتوان با او گفتگو و مذاکره کرد.

وی عنوان کرد: در سایه همت مردم و مسئولین، آمریکا همیشه در جبهه نظامی، فرهنگی و ... شکست‌خورده و حتماً در جنگ اقتصادی هم شکست خواهد خورد.

گفتنی است مابین نماز جمعه، محمد کاظمی نسب به مناسبت هفته دولت گزارشی از برنامه‌های این هفته و پروژه‌های قابل‌افتتاح و بهره‌برداری ارائه کرد.
ارسال نظرات